اخبار خوزستان

دانشجویان دانش را از اساتید مطالبه و به کم قانع نباشند


به گزارش خبرنگار مهر، حجت اسلام والمسلمین سید محسن شفیعی پیش از ظهر امروز سه شنبه در مراسم استقبال از دانشجویان جدید الورود و تجلیل از نخبگان دانشگاه پیام نور اهواز اظهار کرد: به دانشجویان جدیدالورود می گویم همه آنچه که هست و نیست؛ فراهم آمده یا نیامده این ها وقتی معنا پیدا می کند که شما اراده کنید و تصمیم بگیرید که بیاموزید.

وی افزود: شاید دانشگاه آمدن در فرهنگ جامعه ما به یک روال و عادت تبدیل شده و چه بسا با این وضعیت شیرینی خودش را از دست بدهد؛ مهم این است که انسان دریافت صحیح از آنچه که برای آن تلاش کرده و در مسیر آن گام برمی دارد، داشته باشد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان با تأکید بر لزوم توجه دانشجویان به آموختن و تلاش برای آموختن گفت: همه چیز از جمله ثروت یک شبه به دست آمده داریم ولی علم آموزی یک شبه را هرگز نداشته ایم؛ هیچ کسی نمی تواند این ادعا را داشته باشد که یک شبه دانشمند و عالم شده است.

شفیعی با اشاره به زحمت، رنج و تلاش لازمه علم آموزی ادامه داد: می توان استاد، دانشجو، نظام آموزشی و یا بخش اداری حوزه آموزش را متهم دانست ولی نباید فراموش کرد آنجایی که اراده به میان آمده و انسان نسبت به فتح قله تصمیم بگیرد دیگر هیچ چیزی مانع تحقق هدفش نمی شود.

وی خطاب به دانشجویان گفت: مسئله وقتی شروع می شود که آنچه دانشجویان آموخته اند را در زندگی و متن جامعه به کار بگیرند به همین دلیل از امروز باید بیاموزید، از اساتید دانش را مطالبه کرده و به کم و تعطیلی قانع و راضی نباشید.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه علم ذاتا معنا، اهمیت و شرف دارد، ادامه داد: این را بدانید که سنت علم آموزی بر این است که زحمت بکشید و البته این زحمت قطعا ثمراث شیرینی در پی خواهد داشت.

شفیعی ابراز امیدواری کرد: انشاالله همانطور که بناست از این مجموعه نور و درخششی در حوزه علم در این دانشگاه دیده شود، دانشجویان نیز در راستای تحقق این هدف تلاش خود را به کار بگیرند.

وی یادآور شد: در سال تحصیلی جدید نزدیک به یک هزار دانشجوی جدیدالورود به این دانشگاه هستند که این آمار یعنی یک مجموعه زنده است و علائم حیاتی و نشانه های زیستن دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا فیاضی از دانشکده علوم انسانی، پریا رضایی رحیمی از دانشکده فنی مهندسی، اسماء باوی از دانشکده کشاورزی، نرگس سراج از دانشکده هنر و رسانه، معصومه داوودی از دانشکده هنر و معماری و همچنین پیام قمشه زاده از دانشکده هنر و معماری دانشجویان نخبه دانشگاه پیام نور اهواز بودند که از آنها تجلیل و تقدیر شد.

 


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا