ایران و جهان

بر اساس بخشنامه‌ سازمان برنامه و بودجه؛ دستگاه‌های اجرایی موظف به ارائه ردیف‌ درآمدی در لایحه بودجه ۹۷ شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌حیدر نوری رییس امور تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، طی بخشنامه‌ای از دستگاه‌های اجرایی خواست ردیف‌های درآمدی مورد نظر برای درج در لایحه بودجه ۹۷ را اعلام کنند.

در این بخشنامه آمده است، کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع جدول (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور را ارائه کنند.

سامانه لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ در ارتباط با پیش‌بینی منابع قابل وصول دستگاه‌های اجرایی (به همراه راهنمای استفاده آن) آماده بهره‌برداری بوده و از روز شنبه مورخ ۱۵/۷/۱۳۹۶ از طریق آدرس layehe.mporg.ir قابل دسترسی است.

مقتضی است تمام دستگاه‌های اجرایی موضوع این بخشنامه پیشنهاد خود را در مورد میزان منافع قابل وصول برای درج در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، با توجه به موارد زیر تهیه و تا تاریخ اعلام شده از طریق تکمیل فرم مربوط در سامانه، به این سازمان اعلام نمایند. پس از مهلت مقرر سیستم غیرفعال شده و امکان ورود اطلاعات وجود نخواهد داشت.

۱- ورود به سامانه با استفاده از شناسه (که عبارت است از شماره طبقه بندی دستگاه + Admin. به عنوان مثال شناسه نهاد ریاست جمهوری عبارت است از Admin101000) و رمز (همان رمز مربوط به سیستم مبادله موافقت‌نامه می‌باشد که قبلاً به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است) تعریف شده در سیستم امکان‌پذیر است.

۲- فرم‌ها بر اساس ردیف‌های درآمدی سال ۱۳۹۶ آن دستگاه در سامانه یاد شده تا تاریخ ۲۶/۷/۱۳۹۶ تکمیل شود (ارایه کلیه مستندات شامل قوانین و مجوز وصول هر یک از ردیف‌های درآمدی همزمان با تکمیل اطلاعات و حداکثر تا تاریخ ۲۹/۷/۱۳۹۶ به صورت مکتوب به دفتر بخشی ذی‌ربط این سازمان الزامی است).

تبصره- دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن استعلام از واحدهای استانی اطلاعات مربوط به استان‌ها را نیز به صورت سرجمع برای هر ردیف وارد نمایند.

۳- در سامانه لایحه، ردیف‌های درآمدی سال ۱۳۹۶ هر یک از دستگاه‌های اجرایی، مبنای ردیف‌های درآمدی مورد نیاز سال ۱۳۹۷ همان دستگاه قرار گرفته و امکان تغییر برای آن دستگاه وجود نداشته و تغییرات به صورت متمرکز توسط این سازمان صورت می‌پذیرد.

۴- در صورت نیاز آن دستگاه به ردیف‌های درآمدی جدید می‌بایست ارایه پیشنهاد همراه با مستندات قانونی ذی‌ربط به صورت مکتوب تا تاریخ ۲۹/۷/۱۳۹۶ به دفتر بخشی ذی‌ربط این سازمان ارسال شود. ردیف‌های درآمدی جدید پیشنهادی، در جلسه‌ای با حضور نماینده دستگاه پیشنهاد دهنده بررسی خواهد شد و در صورت تأیید در تنظیم لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور لحاظ خواهد شد.

۵- در صورت ضرورت با شماره تلفن ۳۳۲۷۴۹۰ سرکار برخوردار تماس حاصل نمایند.

ضمناً یادآور می‌شود برنامه زمان‌بندی برگزاری جلسات پیش‌بینی منابع لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور نیز متعاقباً از طریق سایت سازمان اعلام خواهد شد.

به گزارش فارس طی روزهای اخیر بخشنامه بودجه ۹۷ کل کشور به دستگاه‌ها ابلاغ شده و رویکرد بودجه ریزی بر مبنای عملکرد در دستور کار قرار گرفته است. پیشتر نیز نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته بود، لایحه بودجه سال اینده به موقع به مجلس تقدیم می‌شود.

انتهای پیام/ب


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا