اخبار خوزستان

 کسی حق ندارد اربعین حسینی را از مردمی بودن خارج کند


به گزارش خبرنگار مهر، قدرت اله دهقان ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین خوزستان اظهار کرد: امسال باید بهتر از سال گذشته فعالیت های ستاد اربعین را انجام دهیم.

وی افزود: طرح جامع چذابه و شلمچه نهایی شده و زیرساخت های موردنیاز برای ارائه خدماتی درخور شأن به زائران هم درنظر گرفته شده است.

دهقان عنوان کرد: در شلمچه کوچکترین مشکلی را در زمینه تأمین آب زائران نداریم و حتی روستاهای مسیر هم به واسطه این مرز از نعمت آب لوله کشی بهره مند شدند.

معاون امنیتی استانداری خوزستان بیان کرد: به صورت مفصل در تهران و ستاد اربعین مرکزی نیز گزارش کار می دهیم و همه باید در حوزه اربعین برنامه ریزی های لازم را انجام و گزارش کار ارائه دهند.

دهقان گفت: باید فوریت داشتن و اهمیت بالای مسئله اربعین در میان مسئولان ملی و استانی مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: برای کاهش بار ترافیکی در اربعین سال جاری باید اقدامات لازم را انجام بدهیم. سال گذشته تانکرهای آبرسانی و سایر دستگاه های خدمات رسان باعث ایجاد ترافیک شده بودند که برای رفع آن باید با همکاری قرارگاه خاتم کارهای لازم را انجام دهیم.

دهقان گفت: به هر حال باید در راستای اجرای شدن برنامه ها و همچنین تأمین زیرساخت ها به نحو احسن اقدامات لازم را انجام دهیم و حتی در صورت نیاز با قرارگاه خاتم رایزنی داشته باشیم تا آنها نیز برای تأمین اعتبار همکاری داشته باشند.

معاون امنیتی استانداری خوزستان بیان کرد: با استقرار هیچ موکب جدیدی در مرزهای شلمچه و چذابه موافقت نمی شود. همچنین تقاضا شده تا تجارت و صادرات در ایام اربعین تعطیل نشود هنوز با این پیشنهاد موافقت نشده ولی آن را بررسی می کنیم.

دهقان تصریح کرد: هیچ کسی این حق را ندارد تا اربعین را از مردمی بودن آن خارج کند. قرار شد با استاندار سریعتر هماهنگ شود تا در زمینه راه، آب و پارکینگ کارهای لازم را در در مرزهای چذابه و شلمچه برای پذیرایی و خدمات رسانی به زائران حسینی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، بنا به اعلام ستاد عتبات عالیات بالغ بر ۶۰۰ موکب شناسنامه دار را در استان خوزستان داریم


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا