اخبار خوزستان

نگاه به سواحل مرزی اروند، حفظ کردن شرایط امنیتی ساحل نیست


به گزارش خبرنگار مهر، جبار وطن وفا ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های اروند صغیر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: برداشتن دژ در هرجا امکان پذیر باشد انجام می شود. هر جا که امکان برداشتن امکان نداشته باشد نیز، در این محل ها دژها باقی می مانند.

وی ادامه داد: برداشت دژهای امنیتی در چهارچوب قرار داد ۱۹۷۵ انجام می شود تا دچار مشکلات در سطح بین الملل پیش نیاید.

وطن وفا با تاکید بر تلفیق دو بعد امنیتی و اقتصادی برای توسعه منطقه آزاد اروند، گفت: در مورد برداشتن دژهای ساحل اروند رود، بحث های امنیتی، گردشگری و اقتصادی مطرح است که لازم و ملزوم همدیگر هستند و کار باید به موازات همدیگر انجام شود تا بتوان حداکثر استفاده را از منطقه داشت.

وی توصیح داد: گردشگری بدون امنیت خیلی توجیه ندارد و برای توسعه منطقه و داشتن امنیتی پایدار، اسکان گردشگری و توسعه مورد نیاز است.

مدیرکل دفتر رودخانه های مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو در ادامه به اختلاف میان سازمان منطقه آزاد و شرکت جهاد نصر در خصوص فعالیت در مینوشهر و عدم مطابقت فعالیت توسعه کشاوری با طرح جامع توسعه مینوشهر هم اشاره کرد و افزود: امکان رفع مشکل وجود دارد اما در مورد گزینه نهایی نظر نمی دهیم.

وطن وفا تصریح کرد: کمیته هماهنگی که وظیفه هماهنگی و پیگیری برای انجام طرح های توسعه ای در رودخانه ها را دارد، بالاترین مرجع هماهنگی است. تصمیم های اتخاذ شده توسط این کمیته توسط سازمان ها اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اعضا منتخب کمیته هماهنگی رودخانه های مرزی پس از برگزاری جلسه ای در سازمان منطقه آزاد اروند از محدوده اروند رود بازدید کردند.
 


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news
دکمه بازگشت به بالا