اخبار ویژه

تسهیلات بانک توسعه تعاون موجب رونق اشتغال شده است

به گزارش خوز۲۴ عالی محمودی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان خوزستان اظهار داشت:بانک توسعه تعاون به منظور اجرای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری، در راستای اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و در جهت ارتقای بخش تعاونی در اقتصاد کشور ، در پانزدهم مرداد ماه سال ۱۳۸۸ تاسیس شد.

وی افزود: سالگرد تاسیس بانک توسعه تعاون و همچنین هفته تعاون در هفته ای که گذشت را به عموم مردم شریف استان خوزستان به ویژه به جامعه تعاون تبریک عرض می نمایم.بانک توسعه تعاون از جمله بانکهای دولتی کشور می باشد در جهت تحقق اهداف خود به ویژه در بخش تعاون در سال گذشته ۱،۵۰۶ میلیارد ریال تسهیلات به شرکتهای تعاونی و اعضای آنها در استان پرداخت کرد.
محمودی گفت: با عنایت به اجرای طرح ضربتی و با حمایت ها و تاکیدات صورت گرفته از سوی بانک مرکزی و اعضای هئیت مدیره بانک، تنها در استان خوزستان از ابتدای سال تا کنون بالغ بر ۱۱۰،۴۱۰ میلیون ریال تسهیلات ازدواج پرداخت شده است و این روند کماکان ادامه دارد و شعب استان با تسهیل روند اخذ ضامن و تامین به موقع منابع مالی از سوی ستاد، همچنان در حال پرداخت وام ازدواج با تاکید بر تسریع در پرداخت این قبیل تسهیلات می باشند. همچنین کل تسهیلات پرداختی این بانک در استان از ابتدای سال تا کنون حدود ۴۱۵،۸۸۹ میلیون ریال می باشد.
وی افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۱ بانک توسعه تعاون استان خوزستان در زمینه منابع ۸۰۰ درصد و در زمینه تسهیلات ۹۰۰ درصد رشد داشته است.
بانک توسعه تعاون با رویکردی متفاوت به تعاونی ها در جهت گسترش تولید و اشتغال گامهای مثبتی برداشته ، بخش تعاون به سبب داشتن پتانسیل های زیاد می تواند در رشد اقتصادی کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان خوزستان تصریح کرد: توسعه تعاون با داشتن ۲۰ شعبه و ۲ باجه در استان خوزستان توانسته ۲۱ درصد تسهیلات خود را در زمینه کشاورزی، ۲ درصد در زمینه خدمات و بازرگانی، ۴ درصد در زمینه مسکن و ۷۳ در صد در زمینه صنعت پرداخت نماید.
وی یادآور شد: بانک توسعه تعاون پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ، بهزیستی و کمیته امداد را از اولویتهای خود می داند.همچنین بانک توسعه تعاون از جمله بانکهای عامل صندوق توسعه ملی بوده و با پرداخت تسهیلات به طرح ها کمک شایانی به اشتغالزایی در استان نموده است.
یکی از سیاست ها و اولویت های ما در بانک توسعه تعاون افزایش حجم فعالیتهای ارزی است و این بانک آمادگی ارائه کلیه فعالیتهای ارزی را به بهترین نحو ممکن از طریق شعب خود در سراسر استان دارد.
وی افزود: بانک توسعه تعاون با انعقاد تفاهم نامه با صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در حال پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۴% به دانشجویان دکترای غیر بورسیه می باشد ضمن اینکه لازم به توضیح است پرداخت اقساط این تسهیلات از یکسال بعد از اعطای تسهیلات آغاز می گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا