ایران و جهان

حائری یزدی به فارس خبرداد استقبال چینی‌ها از کتاب‌های مصور کودک ایرانی/ قرار ملاقات‌های «کیا» در فرانکفورت

لیلی حائری یزدی مدیر آژانس ادبی «کیا» در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون نمایشگاه کتاب چین که دو هفته گذشته در پکن برگزار شد و ایران مهمان ویژه بود اظهار داشت: دوازده سال پیش از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه کشور چین شرکت کرده بودم اما امسال تغییرات را محسوس تر دیدم.

وی در ادامه با بیان اینکه چینی ها علاقه‌مند به کتاب‌های ایرانی هستند بیان کرد: در این نمایشگاه مخاطبان و ناشران چینی به کتاب‌های ایرانی ابراز علاقه بسیار کردند، چینی ها علاقه‌مند به کتاب‌های مصور کودک و نوجوان هستند از این رو مذاکراتی آغاز شده است.

به گفته حائری، حوزه فعالیت آژانس ادبی کیا کودک و نوجوان است، اما گاهی به دلیل مراجعه ناشران برخی کشورها وارد حوزه بزرگسال و فعالیت در این زمینه هم شده‌ام.

مدیر آژانس ادبی کیا از جدی شدن برخی فعالیت و مذاکرت اشاره کرد و خبرداد: هرساله در نمایشگاه کتاب فرانکفورت هم شرکت می‌کنیم در این راستا برای سال‌جاری با ناشران معتبر کشورهای امریکا، اسپانیا، آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی قرار ملاقات‌هایی هماهنگ شده و تلاش می‌کنیم کتاب‌هایی را از ایران ارائه کنیم و رایت برخی آثار خارجی را بخریم.

وی در پایان گفت: احتمالا قرارهای ملاقات حضوری هم با برخی ناشران چینی در فرانکفورت خواهیم داشت.

انتهای پیام/و


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا