رشد ۲۰ درصدی برخورد با رانندگان متخلف در خوزستان

خوز 24- سرهنگ سعید رحیمی یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۶۰ درصد تصادفات فوتی کشور ورودی شهرها رخ میدهد، این رقم در خوزستان به ۵۲ درصد کاهش یافته که این اتفاق نتیجه ارتقای ایمنی ورودی شهرهای استان از طریق ایجاد روشنایی، نصب جداکنندهها و اقدامات آرامسازی ترافیک است.
وی با اشاره به افزایش تصادفات فوتی در جادههای دوطرفه استان گفت: در محور اندیمشک – دهلران، تعداد جانباختگان طی سال جاری به ۲۰ نفر رسید که این آمار نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.
سرهنگ رحیمی عامل اصلی در تصادفات جادههای دوطرفه را نامناسب بودن راه عنوان کرد.
رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به ظرفیت محدود جادههای استان نسبت به حجم بالای تردد، اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد تصادفات و تلفات ناشی از آن مربوط به خودروهای سواری و شخصی است به همین دلیل ارائه آموزشهای لازم به رانندگان و افزایش ایمنی خودروهای عمومی که در جابهجایی کارکنان شرکتها و سازمانها فعالیت دارند، الزامی است.
وی با بیان اینکه خوزستان با وجود جایگاه پنجم در میزان جمعیت و شرایط راه عملکرد مطلوبی در توسعه جادهها نداشته است ادامه داد: بسیاری از محورهای استان دوطرفه هستند و برای کاهش تصادفات ضروری است چهاربانده شوند.
سرهنگ رحیمی محورهای اهواز – خرمشهر، خرمشهر – اهواز، رامشیر – ماهشهر، دزفول – شوشتر و ملاثانی به سهراهی گاوسوار را از جمله محورهای پرخطر استان برشمرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان و اوجگیری تردد کاروانهای راهیان نور ضروری است قوانین رانندگی و ساعات مجاز تردد توسط رانندگان رعایت شود.
استان خوزستان با ۱۸ هزار و ۵۵۸ کیلومتر راه، یکی از استانهای مهم و استراتژیک کشور در حوزه حملونقل محسوب میشود؛ از این میزان، ۱۲ هزار و ۴۲۲ کیلومتر را راههای روستایی تشکیل میدهند که نقش مهمی در ارتباط بین مناطق مختلف استان دارند.
خوزستان، با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی خاص خود، همواره با مشکلات متعددی در حوزه حملونقل و وضعیت راهها روبهرو بوده است؛ از جادههای برونشهری تا مسیرهای درونشهری، زیرساختهای حملونقل در این استان نیازمند توجه ویژه و اقدامات جدی است.
همچنین بسیاری از راههای روستایی آسفالت نامناسبی دارند، و در برخی نقاط خاکی و ناایمن هستند، که تردد را دشوار و پرخطر میکند؛ علاوه بر راههای روستایی، محورهای مواصلاتی بینشهری خوزستان نیز به دلیل حجم بالای تردد خودروهای شخصی و سنگین، نیازمند نگهداری و توسعه مستمر هستند؛ مسیرهایی مانند اهواز – اندیمشک، اهواز – آبادان و اهواز – ماهشهر از پرترددترین و در عین حال حادثهخیزترین مسیرهای استان هستند که به توجه ویژه نیاز دارند.