ایران و جهان

امکان انتقال تکنولوژی توسط بنیاد جهانی انرژی به کشور فراهم است


به گزارش خبرنگار مهر، هادی هزارخانی در بازدید از تنها واحد تولید کننده غشای اسمز معکوس در کشور و سومین تولیدکننده در جهان اظهار کرد: بنیاد جهانی انرژی این توانایی را دارد که انتقال تکنولوژی‌های نوین را برای کشور ما در دوره تحریم فراهم کند.

وی با بیان اینکه بنیاد جهانی انرژی مسؤول توسعه پایدار در کره زمین است، افزود: انتقال تکنولوژی به کشورهای در حال توسعه می‌تواند کاهش کربن، کاهش آلودگی، کاهش مصرف آب و … را رقم بزند.

هزارخانی با بیان اینکه دفتر منطقه‌ای بنیاد جهانی در اردیبهشت ۱۴۰۱ در ایران به راه افتاد و اولین پروژه آن، سوم خرداد کلید خورد، عنوان کرد: امروز بعد از گذشت یک سال با حمایت همکاری بنیاد جهانی انرژی شاهد آغاز تولید این کارخانه هستیم.

دبیرکل دفتر منطقه‌ای بنیاد جهانی انرژی با اشاره به محصولی که توسط این واحد تولید می‌شود، یادآور شد: غشای اسمز معکوس که به ممبران معروف است، در این واحد تولید می‌شود و این محصول در واقع فیلتر تصفیه آب دریاها و آب‌های لب شور است که می‌تواند در تولید آب در کشور نقش مؤثری داشته باشد.

وی از ممبران به عنوان یکی از مهمترین تکنولوژی‌های های تک در دنیا یاد کرد و گفت: تمام این محصول از خارج از کشور وارد می شده اما اکنون توانایی تولید آن با حمایت بنیاد جهانی انرژی را داریم.

هزارخانی با اشاره به نیاز داخلی کشور به این فیلترها عنوان کرد: در کشور سالانه ۶۰ هزار فیلتر نیاز داریم در حالی که در یک شیفت هشت ساعته، ۱۸۰ هزار فیلتر تولید می‌شود بنابراین باید به بازارهای صادرات این محصول فکر کنیم همچنانکه اکنون اکنون سالانه ۲۰ هزار سفارش از کشور مراکش داریم.

وی با توجه به اینکه اصل این محصول آمریکایی است و چینی‌ها نیز دست به تولید زده اند، اما محصول چینی‌ها فاقد کیفیت مناست است، افزود: ایران سومین تولیدکننده این فیلترهاست و با توجه به انحصار نسبی که وجود دارد، می‌توان در حوزه صادرات اتفاقات بزرگی رقم زد.

هزارخانی تاکید کرد: بنیاد جهانی انرژی می‌تواند تمام تکنولوژی‌های دنیا در حوزه‌های مختلف از کشورهای مختلف را به کشور وارد کند و با حضور سرمایه گذاران، تولیدات های‌تک را در کشور به انجام برسانیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا