ایران و جهان

رییس جمهور دقایقی قبل وارد تهران شد


به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه پس از سفری کوتاه و پرکار به عربستان سعودی، با استقبال محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه وارد تهران شد.

رئیس جمهور پس از ورود به ایران با حضور در کنفرانس خبری به برخی سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

سید ابراهیم رئیسی در رابطه با سفر به عربستان و اجلاس گفت: سفر به عربستان سعودی و شرکت در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی به عنوان یک نشست اضطراری با موضوع فلسطین برای ما اهمیت داشت. جمهوری اسلامی در موضوع فلسطین حرف برای زدن دارد و سعی کردم صدای مردمم باشم.

رئیس جمهور در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران نظری صریح در خصوص فلسطین دارد و رژیم صهیونیستی را باطل اعلام کرده.

رئیس گفت: استمرار زمان موجب مشروعیت و مالکیت رژیم غاصب صهیونیستی نمی‌شود. ما نیز در این اجلاس تلاش کردیم که نگاه جمهوری اسلامی را نسبت به فلسطین تبیین کنیم.

موضع صریح ایران در برابر رژیم صهیونیستی

سید ابراهیم رئیسی همچنین در رابطه با اجلاس گفت: در این اجلاس تلاش کردیم که نگاه جمهوری اسلامی را نسبت به فلسطین تبیین کنیم. این فاجعه انسانی که علیه غزه شکل گرفته را بیان کنیم و آنچه ملت ایران و مردم فلسطین انتظار دارند را بیان کنیم. آنچه که جمهوری اسلامی نشان داد، مجرم اصلی این جریان در غزه است. ما معتقدیم که بیشترین نقش در این جنایت هولناک را مجرمان اصلی نام برده دارند.

رئیسی در ادامه اظهار داشت: راهکار برای آزادی فلسطین مقاومت است. در موضع گیری‌های ما روشن شد که برون رفت از مشکل فعلی ۱۰ راهکار دارد که عنوان کردیم. یک راهبرد هم پس از توقف بمباران‌ها، تشکیل دولتی با رأی مردم فلسطین است

گفتنی است رئیس جمهور در این سفر علاوه بر حضور و سخنرانی در نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در حمایت از غزه، با امیر قطر، رؤسای جمهور مصر، موریتانی، سوریه و نیجریه، ولیعهد عربستان سعودی، نخست وزیر مالزی، رئیس شورای انتقالی سودان و نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز دیدار و درباره راهکارهای مؤثر حمایت از فلسطینیان، توقف حملات جنایت‌بار رژیم صهیونیستی، رفع محاصره و امدادرسانی به مردم غزه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا