ایران و جهان

رسانه آمریکایی خبر داد ادامه تنش‌های مشاور امنیت ملی و استراتژیست کاخ سفید بر سر مسیر سیاست خارجی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه انتشار خبرها درباره اختلافات داخلی مشاوران و اعضای ارشد کاخ سفید درباره مواضع سیاست خارجی دولت آمریکا، دو دستگی بین مشاور امنیت ملی و استراتژیست ارشد ترامپ سوژه گزارش یک رسانه شده است.

آسوشیتدپرس اخیرا در گزارشی خبر داده بود که بین «هربرت ریموند مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «استیو بانون» استراتژیست ارشد ترامپ درباره استراتژی آمریکا در قبال جنگ افغانستان اختلاف و تنش‌های لفظی شدیدی درگرفت.

حالا در جدیدترین گزارش این رسانه آمریکایی، بر تداوم کشمکش این دو عضو ارشد کاخ سفید بر سر جهت‌گیری و موضع سیاست خارجی دولت دونالد ترامپ تاکید شده است.

در گزارش آمده است: « اختلاف طولانی مدت و نهفته دو مشاور ارشد کاخ سفید داغ شده و به صحنه علنی درباره مسیر سیاست خارجی رئیس‌جمهور دونالد ترامپ کشیده شده است در حالی که مجموعه‌ای از گروه‌های محافظه‌کار در تلاش برای کنار رفتن و اخراج مک مستر از سمت مشاور امنیت ملی هستند».

در روزهای اخیر، پایگاه‌های اینترنتی وابسته به بانون، مک مستر را به خاطر آنچه «به اندازه کافی سرسخت نبودن در قبال ایران» و «به اندازه کافی حامی اسرائیل نبودن» می‌خوانند، هدف حملات خود قرار داده‌اند.

ادعای این رسانه‌ها درباره «سرسخت نبودن او در قبال ایران» مک مستر در حالی مطرح شده که او همین اخیرا در مصاحبه با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی اظهارات سراسر ضد ایرانی مطرح کرد.

در روزهای اخیر، برخی رسانه‌ها خبرهایی درباره اخراج دو تن از مخالفان برجام از تیم امنیت ملی کاخ سفید مخابره کردند؛ کسانی که از دوره مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق ترامپ در کاخ سفید حضور داشتند و مک مستر آنها را برکنار کرد.  

مک مستر ژنرال پر سابقه آمریکایی است که مورد حمایت دستگاه سیاست خارجی حزب جمهوریخواه برخوردار قرار دارد.

از سوی دیگر ترامپ با ایده‌های بانون که درصدد حرکت دادن حزب جمهوریخواه در مسیری متفاوت و انزواگرایانه‌ای است، اشتراک نظر دارد و تجسم چنین موضوعی در دکترین «اولویت با آمریکا»(America First) قابل رویت است.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا