اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسطسیاسیفرهنگیورزشی

کسب رتبه نخست کشور در میزان منابع بانکی توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران در خوزستان

به گزارش خوز 24 – مجتبی سخنور امروز دوشنبه 6 شهریورماه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در نشست خبری در محل مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در اهواز بیان کرد: تسهیلات پرداختی در این مدت شامل وام ازدواج به میزان ۹۳۹ فقره و به مبلغ یکهزار و ۸۹۱ میلیارد ریال، وام فرزند آوری به تعداد ۵۶۶ فقره به مبلغ ۳۹۸ میلیارد ریال و پرداخت تسهیلات اشتغال در ۲ حوزه امور عشایر تعداد ۱۴۱ فقره به مبلغ ۱۲۸ میلیارد ریال و بنیاد علوی به تعداد ۵۲ فقره به میزان ۶۵ میلیارد ریال بوده است.

وی در ادامه با اشاره به رشد ۵۰ درصدی منابع این بانک افزود: میزان منابع این بانک در حال حاضر ۸۷ هزار و ۲۱ میلیارد ریال است و موفق به کسب رتبه نخست کشور در میزان منابع بانکی شدیم، این میزان افزایش منابع بانکی نشان دهنده توجه خاص مردم خوزستان به فرهنگ قرض الحسنه است.

سخنور بیان کرد: سال گذشته هفت هزار و ۷۸۹ فقره تسهیلات از سوی شعب این بانک در استان به مبلغ ۶ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال پرداخت شد.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران خوزستان با اشاره به نقش قرض الحسنه در بانکداری افزود: قرض الحسنه یک چتر حمایتی برای مردم است و می‌تواند بستری برای رفع نیازهای مردم در بخش‌های مختلف اشتغال، درمان، آموزش و بسیاری موارد دیگر باشد.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران خوزستان با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی در راستا رفاه حال مردم گفت: از ابتدای امسال تا کنون یکهزار و ۶۹۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۲ هزار و ۴۸۲ میلیارد ریال از سوی شعب این بانک در استان پرداخت شده است.

سخنور با بیان اینکه امکان رانت در بانک‌های قرض الحسنه وجود ندارد اظهار کرد: فرهنگ قرض الحسنه باعث ایجاد توازن و عدالت اجتماعی می‌شود و از منابع بانکی در جهت رفاه حال مردم استفاده می‌گردد.

وی گفت: در دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای بر توسعه فرهنگ قرض الحسنه و کمک به آحاد مردم در بستر سیستم بانکی تاکید شده است، در همین راستا سقف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تا سه میلیارد ریال افزایش یافته است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران خوزستان با اشاره به تکلیف دیگر این بانک در حمایت از بخش تولید افزود: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نیز سقف پرداخت تسهیلات به این شرکت‌ها تا ۱۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا