اخبار خوزستانتیتر دو

استاندارخوزستان خبر داد:احداث شرکت فولاد سازی جدید در مجاورت فولاد اکسین/ تاکید بر بهره برداری از این شرکت در موعد مقرر

به گزارش خوز۲۴ استاندارخوزستان شامگاه دوشنبه در نشست با کارکنان شرکت فولاد اکسین که در محل این شرکت برگزارشد اظهارکرد:احداث شرکت فولادسازی در مجاورت شرکت فولاد اکسین اتفاق خیلی خوبی است که مجوز آن اخیرا از سوی دولت اخذ شده است.

وی افزود:امید است به نحو مقتضی از این مجوز بهره لازم برده شود چرا که احداث این شرکت علاوه یر خودکفایی که در تولید فولاد اکسین بوجود می آورد اشتغال چند هزار نفری را در حین ساخت و پس از بهره برداری به دنبال خواهد داشت.

استاندارخوزستان تصریح کرد: تولید ورق های فولادی کاربردهای زیادی در صنایع فولاد، کشتی سازی و صنایع نفتی دارد.

شریعتی با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت های اسمی صنایع گفت: برخی شرکت ها به جای تولید با کیفیت و انبوه تولید اندک و کم کیفیت دارند وقتی که خوزستان از لحاظ تولیدات صنعتی استراتژیک است چرا تولید نکنیم.

وی با بیان اینکه برای احداث شرکت های فولادی و ساخت لوله سرمایه گزاری های زیادی شده ادامه داد: امکان تولید لوله و ورق در خوزستان وجود دارد اما همچنان از خارج استان و کشور وارد می شود و از ظرفیت داخلی بهره برداری نمی شود.

استاندارخوزستان با بیان اینکه در زمینه فولاد سازی از اقتصاد مقاومتی استفاده نشده است خاطرنشان کرد: علیرغم ابلاغ طرح اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده تا وابستگی به بیرون کم شود همچنان با وجود ظرفیت وارد کننده هستیم.بنظر می رسد این حلقه ای مفقوده ای است که مسولین باید آن را وصل کنند و بهره لازم برده شود.
شریعتی بیان کرد:شرکت تولید ورق های فولادی فولاد اکسین با هدف کاهش وابستگی و نگاه به اقتصاد درون زاد که حلقه مفقوده در صنایع بود است.
وی ضمن تشکر از هیات مدیره شرکت فولاد اکسین گفت: اگر همکاری همراهی و مطالبه گری های هیات مدیره این شرکت مبود قطعا به مرحله احداث شرکت فولاد سازی نمی رسیدیم.

استاندار خوزستان افزود: تولید استراتژیک مانند فولاد در استانی استراتژیک خیلی با اهمیت است و این تولید قطعا فقط در خوزستان بهره وری بالایی دارد.از طرفی چون مواد اولیه صنایع است در استان ما کاربرد زیادی دارد.

شریعتی در پایان به کارکنان شرکت فولاد اکسین تاکید کرد تا شرکت فولاد سازی را در موعد مقرر به بهره برداری برسانند تا مردم استان از مزایای آن از جمله اشتغال بهره مند شود.
در پایان این نشست از همکاری و پی گیری های استاندار در اخذ مجوز احداث شرکت فولاد سازی تقدیر شد و لوح تقدیری اژ سوی هیات مدیره فولاد اکسین به استاندار اهدا شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا