ایران و جهان

ساعت کاری ادارات و مدارس پایتخت شناور می‌شود


به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری عصر یکشنبه در جلسه شورای ترافیک استان تهران با اشاره به تشدید ترافیک از اول مهر و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اظهار داشت: با علم به این موضوع و پیش بینی‌های صورت گرفته مبنی بر افزایش بار ترافیک طرح شناور سازی ساعت ادارات و بانک‌ها و مدارس اجتناب ناپذیر است.

وی درباره تمهیدات کاهش حجم ترافیک همزمان با برگزاری مراسم اربعین و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها افزود: دو پیشنهاد در این حوزه مطرح شده که پیشنهاد اول موضوع دورکاری دستگاه‌های دولتی است که فقط برای مهر ماه ۲۰ درصد دورکاری در دستگاه‌های اداری و اجرایی اعمال شود تا از این طریق بتوان مدیریت ترافیک را انجام داد و پیشنهاد دیگر شناورسازی ساعات کار مجموعه‌های مختلف است که تجربه این موضوع نیز در جاهای مختلف دنیا امتحان شده است.

منصوری گفت: با تشکیل کارگروهی جزئیات این دو پیشنهاد مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا در مورد مدارس، دستگاه‌های اجرایی و اداری و بانک‌ها پیشنهادات مناسب احصا شود و البته هر دو مسئله نیاز به تأیید مراجع بالادستی دارد و باید با دستگاه‌ها و مسئولین تصمیم گیر هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: همزمان با این موضوع کارگروه با بررسی ابعاد مختلف، جزئیات را به همراه پیشنهادی مناسب در خصوص دورکاری و شناورسازی ساعات کار، ادارات، ارائه خواهد کرد و پیش بینی می‌کنیم با اجرای این تمهیدات حدود ۳۰ درصد از مشکل ترافیک را حل و فصل کنیم، در عین حال اقدامات بلندمدت نیز همچون نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه حمل و نقل ریلی باید دنبال شود و سرعت بگیرد.

وی در مورد نحوه اجرای این طرح بیان داشت: جزئیات این طرح پس از بررسی‌های لازم اعلام خواهد شد.

منصوری عنوان کرد: موضوع کاملاً مشهود، این است که ساعت کاری ادارات، مدارس و بانک‌ها حدود دو ساعت در ساعات آغاز و پایان فعالیت، به صورت شناور اجرا می‌شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا