ایران و جهان

بررسی پرونده غرامت بمباران رآکتورهای هسته ای عراق


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در راستای بررسی پرونده غرامت رآکتورهای هسته‌ای که در سال ۱۹۸۱ توسط رژیم صهیونیستی بمباران شده بود، نشستی را برگزار کرد.

براساس این بیانیه، مشاور امنیت ملی عراق، در این نشست پرونده جبران خسارت این رآکتورها وهمچنین ساز و کارهای مطالبه غرامت برای عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این اقدام بر اساس قطعنامه ۴۸۳ شورای امنیت سازمان ملل و بنابر گزینه‌های قانونی که دستیابی عراق به حقوق خود را مطابق با قوانین بین المللی تضمین می‌کند، انجام شد.

در این نشست بر انسجام و هماهنگی حقوق عراق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و تعهدات آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید شد.

الاعرجی با تاکید بر حق مطالبه عراق و تثبیت آن بر استمرار تلاش و به رسمیت شناختن مطالبات عراق به منظور ارائه آن به دولت تاکید کرد تا درباره سازوکارهای تثبیت حقوق عراق در این پرونده و همچنین تلاش در راستای پس گرفتن این حقوق، تصمیم گیری شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا