اخبار خوزستاناقتصادیایران و جهانتیتر یکستون وسط

آخرین وضعیت خط ریلی شلمچه – بصره از زبان مدیرعامل راه آهن

سید میعاد صالحی امروز، ۳ اسفند ماه در حاشیه بازدید از خط راه آهن شلمچه به بصره در نقطه صفر مرزی شلمچه اظهار کرد: حسب دستور وزیر راه و شهرسازی، برای بازدید از آخرین وضعیت اتصال خط راه آهن شلمچه به بصره در این منطقه حضور پیدا کردم و جلسه خیلی خوبی را در این خصوص در نقطه صفر مرزی داشتیم.

به گزارش خوز ۲۴ ، وی افزود: در منطقه شلمچه، موضوعاتی که در خصوص این خط وجود داشت را از مسئولین مربوطه شنیدیم و ما نیز نکات خود را اظهار کردیم و یک گام رو به جلو را در این زمینه برداشتیم.

مدیرعامل راه آهن کشور گفت: با توجه به جمع بندی ای که در این خصوص در حضور وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت امیدواریم که بتوانیم خبرهای خوبی را در خصوص خط شلمچه به بصره اعلام کنیم.

صالحی عنوان کرد: در دو ماه اخیر با توجه به سفری که با حضور وزیر راه و شهرسازی به عراق داشتیم، مذاکرات بسیار خوبی با طرفین عراقی انجام شد و آقای قاسمی با وزیر حمل و نقل عراق، صورت جلسه ای کاملا عملیاتی را امضا کرد.

وی ادامه داد: حضور بنده در این مکان، پیرو تمهیدات لازم از سمت طرف ایرانی برای آغاز این پروژه است. پروژه راه آهن شلمچه- بصره، موانع مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی دارد و در تفاهماتی که باطرف عراقی داریم، موانع را گام به گام بر می داریم.

معاون وزیر راه و شهر سازی بیان کرد: به هرحال بخش عمده این پروژه در خاک کشور دیگری قرار دارد و باید مناسبات لازم رعایت شود. آن چیزی که ما پیگیر آن هستیم این است که اتصال ریلی قطعه شلمچه به بصره به هر نحو ممکن صورت بگیرد تا بتوانیم حمل و نقل مسافری و همچنین حمل بار را از این مسیر ریلی برای دو کشور ایران و عراق داشته باشیم  .

صالحی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در این سفر افزود: در سفری که امروز با همکاران خود به استان خوزستان داشتیم از مراحل پیشرفت خط دوم راه آهن اندیمشک به اهواز بازدید کردیم و با توجه به برنامه ریزی ای که در خصوص این خط انجام شده است، بحث زیرسازی و پس از آن روسازی به صورت بلاک به بلاک در حال انجام بوده و به مرحله پایانی نزدیک است.
وی ادامه داد: در فاز اول این خط سرعت حرکت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، تست می شود. همچنین امیدوار هستیم تا بتوانیم هر بلاک را به زیر بار بیاوریم و بهره برداری از آن را انجام دهیم تا سرعت سیر افزایش پیدا کند و تلاقی های قطارها کمتر شود.

صالحی با اشاره به اینکه طول بلاک اول خط دوم راه آهن اندیمشک – اهواز ۱۶ کیلومتر است، اظهار کرد: امروز به صورت خاص از بلاک شوش به هفت تپه بازدید کردم که الحمدلله مراحل نهایی آن در حال طی شدن است و امیدوار هستیم در آینده نزدیک و شاید طی چند هفته آینده، افتتاح آن صورت بگیرد.

مدیرعامل راه آهن کشور ادامه داد : برای بلاک بعدی این خط (هفت تپه به میان آب) که حدود ۱۵ کیلومتر است نیز برنامه ریزی کرده ایم و با پیمانکار خط (قرارگاه خاتم الانبیا) در خصوص مشکلات فی مابین قرارگاه خاتم الانبیا و راه آهن که چندسال وجود داشت بحث و گفت و گو داشتیم.

وی افزود: ان شالله با توجه به قولی که پیمانکار داده است تا تیرماه سال ۱۴۰۱، خط دوم قسمت هفت تپه به میان آب نیز زیر بار برود و وارد چرخه بهره برداری شود.

بنابر همین گزارش ، مدیرعامل راه آهن کشور امروز به استان خوزستان سفر کرد و در این سفر از شرکت تراورس اندیمشک، ایستگاه های راه آهن اندیمشک، شوش، اهواز تا ایستگاه شلمچه و خرمشهر و طول خط راه آهن جنوب را بازدید کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا