اخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسطفرهنگی

دومین کنگره ملی شعر سردار دلها در شوشتر برگزار شد

به گزارش  خوز ۲۴  به نقلل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،در این کنگره که با حضور سردار حاجتی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،مرتضی جمشیدی معاون فرهنگی اداره کل،امام جمعه شهرهای شوشتر و شرافت،معاون فرماندار شوشتر، فرماندهان سپاه،ارتش و نیروی انتظامی و خانواده ی معزز شهدا برگزار شد، شاعران در رثای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آخرین سروده های خود را قرائت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سردار سلیمانی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیت برجسته ای ست که الگوی مناسب ولایتمداری، پاسداری از آرمان های اسلام،انقلاب،امام و شهدا  و  ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ست.‌

محمد جوروند افزود: شهادت حاج قاسم سلیمانی پنجره های تازه ای را برای خلق اثر بر روی حوزه ی فرهنگ و هنر به ویژه ادبیات ایران اسلامی گشوده و این فصل تازه در تاریخ ادب و هنر سرزمین به برکت نام بلند آوازه ی شهید سلیمانی جاودانه و ماندگار خواهد ماند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در سخنانی شهرستان شهید پرور و ولایتمدار شوشتر را دارای ظرفیت های بسیار بالا در حوزه های شعر و تئاتر و دیگر شاخه های هنری دانست و از  هنرمندان این دیار عالم خیر و ادب پرور و دست اندرکاران برگزاری این گونه رویدادها قدردانی کرد.

سردار عبدالرضا حاجتی در بخش های دیگر سخنان خود به مرور شجاعت ها و  رشادت های سردار رشید اسلام و انقلاب حاج قاسم سلیمانی  پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حبیب پور امام جمعه شوشتر با تحسین این حرکت ستودنی و برگزاری این کنگره آن هم در روز رحلت حضرت زینب (س) بر برگزاری این گونه رویدادهای ارزشی و ادبی که به نام شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم و سردار سلیمانی مزین شده اند تاکید کرد.

اجرای سرود رهروان ولایت، پخش کلیپ، رونمایی از آثار حوزه دفاع مقدس شاعران و نویسندگان شوشتر، شعرخوانی ، مرثیه خوانی ، اجرای نماهنگ نمایشی  زنده  گروه سلاسل در وصف شهدا و… از برنامه های شاخص این کنگره ادبی بود.

در آیین اختتامیه از عاطفه جوشقانیان از قم،محمد حسین مهدویان از تهران ، سکاک از قزوین، علی سلیمیان از اصفهان ، نیکوکار از رشت، فرهنگ دشتی از ابادان ، عباس زرگانی از شادگان، اصغر رضایی گماری از گتوند، پروا ربیع زاده از شوشتر تقدیر شد.

همچنین از پیشکسوتان شعر شوشتر آقایان آذریان، میثاقیان ، امیرنیا و موذن تجلیل شد.

در ادامه از خانواده شهدای مدافع حرم شامل کجبافی ، مختاربند ، محمدی و خانواده اولین شهید انقلاب شهید شکوه نیا نیز تقدیر و تندیس کنگره به مسئولان شهرستان و استان اهدا شد.

از نکات جالب توجه حضور اقوام شوشتری، عرب و بختیاری در این کنگره ادبی و فرهنگی بود.

 

لازم به ذکر است، ساعاتی پیش از برگزاری اختتامیه، با حضور شاعران برگزیده و شهرستانی محفل ادبی شعرخوانی و نقد آثار در سالن تبلیغات اسلامی برگزار شد و پس از آن شاعران بر سر قبور پاک و مطهر شهدای مدافع حرم شوشتر حضور پیدا کردند و به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمودند.‌

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا