اخبار خوزستاناخبار ویژه

جامعه‌رسانه ای خوزستان نیازمند اتحاد و همدلی است/ انتخابات هیئت مدیره در صحت و سلامت کامل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات استان خوزستان «محمد جوروند»در آیین تکریم هیئت مدیره سابق و معارفه هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات استان خوزستان که در محل سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان برگزار شد با اشاره به آیه ۱۰ سوره مبارکه حشر اظهارداشت: اکنون که انتخابات خانه مطبوعات به اتمام رسیده همه اعضا و نامزدها، چه آنهایی که رای آورده اند و چه آنهایی که رای نیاورده اند، کینه ها و بدبینی ها و کدورت ها را کنار گذاشته و برای پیشبرد اهداف با همدلی پای کار بیایند.
وی با بیان اینکه فضای رسانه ای استان به تازگی شرایط مطلوب و نوینی پیدا کرده افزود: راهیابی مهندس فلسفی و آقای ایزدی دو تن از پیشکسوتان عرصه رسانهه خوزستان به جایگاه مهم مدیریت شهری و شورای شهر یک پیروزی بزرگ برای جامعه رسانه ای و نوید بخش اثرگذاری این قشر در مناسبات استان در حال و آینده است.
مدیر کل ارشاد استان خوزستان با تاکید بر اینکه انتخابات خانه مطبوعات در صحت و سلامت و به صورت پاک برگزا شد خاطر نشان کرد: همچون همیشه انتخابات فصلل الخطاب است و وقتی انتخابات از سوی اداره کل ارشاد خوزستان و معاونت مطبوعاتی تایید شده همگان باید به آن تمکین کنند و اگر نتیجه طبق میل کسی نبود نباید در آن تشکیک ایجاد کند.
جوروند بیان کرد: اینکه برخی از لفظ مهندسی انتخابات استفاده می کنند اصلا صحت ندارد و استفاده از این ادبیات مقبول هم نیست، تمام تلاش ما برقراری صحتت انتخابات بود.
وی در پایان خواستار برقراری جلسات مستمر و ماهیانه با اعضای خانه مطبوعات استان خوزستان و طرح و بررسی مشکلات جامعه رسانه ای استان شد و اظهار کرد:باا وجود قریب به ۱۱۰ نشریه در استان خانه مطبوعات ما باید رتبه اول کشور باشد در حالی که از نظر تعداد اعضای خانه مطبوعات پس از آذربایجان شرقی،فارس و کرمان در جایگاه چهارم قرار داریم، از این رو همه تلاش ما بازسپاری و واگذاری فعالیت های رسانه ای به خانه مطبوعات است.
رئیس هیات مدیره سابق و جدید خانه مطبوعات استان خوزستان نیز در این نشست در بیان گزارش عملکرد خانه سابق گفت: در شرایطی سخت و با نواقص بسیار خانهه را تحویل گرفتیم و بر اساس شرایط و امکانات موجود فعالیت های آموزشی، اردویی ، کمک هزینه زیارتی و … در حد بضاعت خانه انجام شد که نیازی به اعلان بیلان کاری نیست زیرا وظیفه ای بوده که نسبت به اعضای صنف خود بر عهده داشتیم.
حسین حسین نژادیان با اظهار تاسف از عملی نشدن وعده های استاندار سابق و فعلی استان به‌ خانه مطبوعات افزود: ما با دست خالی پای کارآمدیم و حتی حقق عضویت ها هم به حساب خانه نیامد، ادعا نمی‌کنیم خوب کار کردیم بلکه در حد بضاعتمان بوده و از همه دوستانی که طی دو سال گذشته بی چشمداشت کمک کردند و حتی شخصا هزینه کردند تشکر میکنیم، اما انتظار داریم دوستانی که کمک نمی کنند حداقل سنگ اندازی هم نکنند.
مدیر سابق و فعلی خانه مطبوعات استان خوزستان نیز در این آیین تاکید کرد: بعد از انتخابات رقابت باید جای خود را به رفاقت بدهد و هیئت مدیده جدید هم قسم شدهه تا همفکر به سوی حل مشکلات گام بردارد. به همین خاطر خانه مطبوعات اعلام میدارد خادم همه رسانه ها هستیم و موظفیم همه رسانه ها را برای عضویت در خانه تشویق و ترغیب کنیم.
رضا علیجانی افزود:زیرا با توجه به تغییراتی که از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت در اساسنامه خانه مطبوعات صورت گرفته ارائه خدمات منوط به عضویت در خانه است.
وی با بیان اینکه انتظار داریم استاندار خوزستان در مسائل آموزشی و رفاهی از رسانه ها حمایت نماید گفت: مسائل و مشکلات رسانه های استان تنها زیر چتر همدلیی و وحدت مرتفع میگردد. مدیران استان نیز با توجه و نگاه به فضای موجود در رسانه در مورد آنها تصمیم گیری می کنند.
نایب رئیس هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات استان خوزستان نیز در این جلسه مشارکت ۹۲ ذرصدی اعضای خانه مطبوعات را نقطه عطفی در انتخابات آن عنوان کرد وو افزود: همه آنهایی که سنگ این تشکل صنفی را به سینه می زنند در موعد خود نقد کنند که بعد مجبور نشوند دست به تخریب بزنند ، به همه اصحاب رسانه و همکاران عزیز اعلام میکنیم از همین ابتدای کار از نقدها و پیشنهادات کارشناسی استقبال می‌کنیم.
مجید منادی در ادامه گفت:می توانیم جلسات خانه مطبوعات را با حضور اعضای اصلی و علی البدل و مدیران مسئول به صورت منظم و مستمر در راستای هم افزایی هرر چه بیشتر برگزار کنیم.
صادق سلامت دوم، منشی و دبیر جلسات خانه مطبوعات استان خوزستان نیز بر ارائه برنامه جهت ارتقا سطح رسانه های استان تاکید کرد و افزود: ما باید از نخبگان وو پیشکسوتان رسانه و ایده های آنان به نحو احسن استفاده کنیم و خانه مطبوعات باید نقش مدیریتی ایفا کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا