اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسط

رئیس قوه قضائیه: عدالت ورزی و اخلاق باید سرلوحه کار کارکنان قوه قضائیه قرار گیرد

به گزارش خوز ۲۴  «حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای»  پنجشنبه ۶ آبان در دیدار با قضات و کارکنان اداری استان خوزستان در سالن امام خامنه ای (ره) مجموعه فجر، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان خوزستان اظهار کرد: این استان نه تنها در زمان دفاع مقدس بلکه تا به امروز نیز شهدایی را تقدیم کشور کرده است.

 

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروزه همه مسئولان و در راس آن مقام معظم رهبری مصمم هستند مشکلات خوزستان را رفع کنند افزود: وقتی خوزستان در عین ظرفیت‌های بالا و مشکلات فراوانی نیز دارد اما باید گفت علاوه بر تلاش ما برای رفع مشکلات دشمنان نیز از طرفی دیگر در تلاش هستند و بر کشور فشار می آوردند.

 

وی با اشاره به اینکه عدالت ورزی و اخلاق باید سرلوحه کار کارکنان قوه قضاییه قرار گیرد اضافه کرد: امروز بسیاری از مردم روزمرگی دارند اما سخت‌تر از آن برای مردم مشاهده بی عدالتی و بی اخلاقی است که باید هم در زبان و هم در عمل رعایت شود.

 

حجت‌الاسلام اژه‌ای ابراز کرد: استانی با این سابقه که مامن انتشار مکتب ائمه خدا بود و در مقاطع مختلف بهترین دفاع را در مقابل هجمه های دشمن داشته و در برخی شهرها و روستاهای استان در زمان جنگ بسیار خسارت دیدند و تمام هستی آنها از بین رفته نباید با این مشکلات روبه‌رو باشد.

 

وی اذعان کرد: در استان خوزستان به جای بالاترین استفاده از مواهب الهی که باید در گشایش و رفاه مردم باشد ولی برای آنها مزاحمت و گرفتاری ایجاد شده که برای حل مشکلات باید تلاش کرد.

 

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: کارکنان و قضات توجه داشته باشند ما لبه تیز پرتگاهی هستیم که اگر به آن دقت نکنیم به دره خواهیم رفت؛ قضات باید به خطیر بودن امر قضا توجه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه در جریان کامل مشکلات معیشتی مردم هستم عنوان کرد: همکاران قضایی تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به‌ کار می‌گیرند و سه قوه در این راستا باید کمک کنند اما ما در برای اولویات مشکل داریم.

 

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به وظیفه مهم شورای حل اختلاف تصریح کرد: در جلسات با قوه‌ها مشکلات دادگستری مطرح و هر هفته با یکدیگر جلسه داریم و همیشه مشکلات دادگستری مطرح می‌شود اما مردم از ما انتظار دارند و با تمام مشکلات موجود باید به ندای ولی امر لبیک بگوییم و صبر و استقامت در برابر مشکلات داشته باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: نباید مشکلات باعث کاهش صبر ما شود چرا که امروز به دشمنان به دنبال این موضوع هستند و کارکنان نباید در زبان و عمل کاری کنند که در جایگاه قوه نباشد.

 

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه از جمله دستگاه‌های که در تمام طول مدت این کرونا بیشترین حضور را در خدمات دهی داشتند، قوه قضائیه بود یاد آور شد: با وجود مشکلات بسیار کارکنان باید انضباط کاری را رعایت کنند، چون مردم انتظار دارند و باید خدمات به مردم را عبادت بدانیم و با اخلاق حسنه با آنها برخورد کنیم اما تکریم ارباب رجوع به همراه انضباط باید انجام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا