اخبار خوزستان

هیچ آدم عاقلی نمی تواند از توهین به صحابه پیامبر(ص) عبور کند


علی حسین حسین زاده پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگی عمومی استان خوزستان اظهار کرد: این شورا جمع فرهیخته ای است که انتظار می رود در سیاست گذاری های فرهنگ دینی کمک کند. اعضای شورای فرهنگ عمومی مطمئن باشند که هر مصوبه ای در این شورا تامین اعتبار می شود و در این زمینه مشکلی نداریم مدیریت بودجه و برنامه ریزی قول مساعد داده تا اعتبارات موردنیاز مصوبات را تامین کند.

وی با اشاره به پژوهش محور شدن برنامه های فرهنگی بیان کرد: اگر برنامه های فرهنگی را به صورت پژوهش محور دنبال کنیم می توانیم به راهکارها و پیشنهادات خوبی دست پیدا کنیم که در زندگی اجتماعی کاربرد خواهد داشت. انتظار می رود تمام دستگاه های اجرایی مسئله مهم پژوهش محوری را در محور کار و برنامه های خود قرار دهند.

حسین زاده بیان کرد: بخش دیگری از مباحث مهم، زیست محیطی است که همانند قطعی برق، بحران آب و سایر مشکلات دیگر که منشا انسانی دارند. این بخش را می توان از دو طیف مورد بررسی قرار داد که طیف اول مربوط به استفاده از روش های نوین است که در استان ما دچار عقب ماندگی است البته با همت استاندار برنامه های زیادی در حال اجرا و تامین اعتبار است و به زودی محسوس خواهد شد. طیف دیگر مربوط به آموزه های دینی ما است که ما تا چه حد این آموزه ها را در مصرف به کار برده ایم ما اگر در مصرف آب و برق و سایر منابع براساس آموزه های دینی صرفه جویی کرده بودیم قطعا دچار مشکل نمی شدیم.هرچه منابع زیاد باشد اما صرفه جویی نشود مشکل پیش خواهد آمد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوستان با اشاره به اظهارات خلاف واقع درباره صحابه پیامبر که از سوی یکی از فعالان سیاسی عنوان شده بود، گفت: جایگاه سلمان فارسی این صحابه بزرگمنش پیامبر برکسی پوشیده نیست و همه مسلمانان به ویژه شیعیان و ایرانیان برای این صحابه ایرانی احترام قائل هستند. اگر تاریخ را مرور کنیم متوجه شخصیت بالای این صحابه می شویم که همیشه حامی و پشتیبان امام علی(ع) در سکوت ۲۵ ساله بوده است برای همین است که ولایت مداری را از سلمان فارسی آموختیم و این یکی از شاخص های شخصیت والای سلمان فارسی است.

حسین زاده تصریح کرد: از فعالان سیاسی استان استدعا دارم مسایل مذهبی را وارد مسایل سیاسی نکنند و مردم را در اعتقادات خود دچار مشکل نکنند.

وی تاکید کرد: هیچ آدم عاقل و منصفی نمی تواند از این اظهارات خلاف واقع عبور کند و واکنش مردم و برخی فعالان به این مساله به حق است. فردی که چنین چیزی را گفته اصلا اهل مطالعه نیست و گفتار نابخردانه ای را در جلسه مطرح کرده است. استاندار این مسئله را محکوم کرد و در جلسه با فرد خاطی برخورد کرد.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا