اخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

همزمان با افزایش تولید؛ توسعه ظرفیت فرآورشی اولویت جدید شركت نفت و گاز اروندان است

خوز 24- مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان توسعه ظرفیت فرآورشی را اولویت جدید این شرکت دانست و گفت: افزایش طرح ضربتی فرآورشی گامی مهم در جهت افزایش تولید اروندان در آینده نزدیک خواهد بود.

به گزارش خوز 24 به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، امروز یکشنبه یکم مهرماه ۱۴۰۳ جلسه بررسی تولید با حضور مدیرعامل،‌ مدیران و روئسای این شرکت در دفتر مرکزی خرمشهر برگزار شد.

در این جلسه درخصوص راهکارهای افزایش تولید، چالش‌های آن و همچنین بررسی طرح‌ها و مطالعات لازم به منظور بالا بردن ظرفیت تولید در کلیه میادین و به ویژه میدان آزادگان جنوبی بحث و تصمیماتی اتخاذ شد.

عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان اینکه افق تولید نفت این شرکت بیش از یک میلیون بشکه در روز است، گفت: به همین منظور ضروری است که هر چه سریع‌تر طرح‌های افزایش ظرفیت کارخانه‌های نمک‌زدایی و بهره‌برداری مطالعه و اقدامات لازم نسبت به اجرای آن‌ها انجام شود.

وی افزود: با اضافه شدن یک ردیف از واحد CTEP به خط تولید این شرکت تا پایان سال، تا حدودی این مشکل برطرف می‌شود؛ ولی با توجه به اهمیت برداشت حداکثر از میادین مشترک آزادگان که در اختیار این شرکت است باید چندین طرح دیگر از جمله خرید واحد پیش ساخته اسکید مونتد مدنظر قرار گیرد و مطالعات لازم در دستور کار باشد.

در ادامه جلسه، مدیران و روسای این شرکت به بررسی راهکارهای افزایش تولید، بهبود فرآیندها و طرح موانع تولید به منظور رفع آن‌ها مواردی را مطرح کردند و در این خصوص تصمیم‌گیری شد.

شرکت نفت و گاز اروندان که یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران محسوب می‌شود، با هدف افزایش تولید و بهره‌برداری بهینه از منابع نفتی در مناطق جنوب و جنوب غرب کشور فعالیت می‌کند.

با توجه به اهمیت افزایش تولید نفت در اقتصاد کشور، شرکت نفت و گاز اروندان با مصمم است با اتخاذ تدابیر لازم در افزایش طرح‌های توسعه‌ای، به این هدف دست یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا