اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسطفرهنگی

چهلمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان: رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان: باید یک جریان رسانه‌ای در تراز انقلاب و جبهه واحد رسانه‌ای ایجاد کنیم

 

 

 

 

چهلمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان خوزستان به ریاست معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان و دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با دو دستور کار بررسی وضعیت بازار استان و آسیب‌شناسی رسانه‌های استان در شرایط بحران برگزار شد.

«سجاد بهمئی» در این جلسه اطهار کرد: یکی از معضلات اصلی در وضعیت بازار استان عدم اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم، عدم مجاب کردن مردم و افکار عمومی و عدم ارتباط روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها است و یا اینکه روابط عمومی‌ها با تعداد اندکی از رسانه‌ها که با آنها ارتباط بهتری دارند، در ارتباط هستند با این اوضاع هیچ‌گاه جریان‌سازی رسانه به وجود نمی‌آید.

رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان به پوشش رسانه‌ای حادثه ساختمان متروپل اشاره کرد و افزود: در حادثه متروپل علی‌رغم اقدامات خوب و رسانه‌ای که انجام شد، اما به دلیل عدم ساماندهی و انسجام رسانه‌ای، نتوانستیم یک جریان رسانه‌ای در تراز انقلاب و جبهه واحد رسانه‌ای ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: وقتی شرایط خاص و بحرانی می‌شود، نیاز نبود این همه رسانه در آنجا باشد و اگر یک فرماندهی واحد رسانه‌ای داشتیم وضعیت پوشش اخبار بسیار بهتر صورت می‌گرفت از این رو نیاز است در بحران‌های آتی همچون تنش آبی از هم‌اکنون یک جبهه رسانه‌ای تشکیل شود تا چند دستگی را کاهش دهیم.

«یونس سلیمانی» نیز تاکید کرد: اتاق جنگ دشمنان ساعت‌ها برپاست و رسانه‌های معاند از یک سو و رسانه‌های اپوزیسیون داخلی از سوی دیگر ساعت‌ها در فضای مجازی در حال تحلیل وضعیت کشور در حوزه‌های مختلف هستند؛ ما نیز در مقابل باید با تجربه‌های موجود در جبهه انقلاب، اهداف نظام را دنبال کنیم.

جانشین قرارگاه فضای مجازی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان عنوان کرد: وقتی جبهه انقلاب آسیب ببیند اول از همه نظام و دولت با آسیب مواجه می‌شوند از این رو باید پیوست رسانه‌ای داشته باشیم و بتوانیم چالش‌های فرارو را پیش‌بینی کنیم.

وی با بیان اینکه شورای اطلاع‌رسانی شامل بعد کسب از مرجع موثق و دوم برون‌سپاری اخبار صحیح به منظور کنترل و مدیریت افکار عمومی است خاطر نشان کرد: باید هیئت‌های اندیشه‌ورز و اتاق فکرمان مرتب تشکیل و یک شورای مرکزی مباحث آن را دنبال کند؛ باید از جبهه انقلاب پاسداری وموضوعات جامعه را به صورت صحیح روایت و در این زمینه ظرفیت‌سازی کنیم

سلیمانی با اشاره به اینکه یک زمانی با جنگ سخت مواجه بودیم اما امروز از جنگ نرم هم گذشتیم در یک نبرد و جنگ شناختی قرار داریم بیان کرد: دایره حرکتی ما در جنگ رسانه‌ای نبرد شناختی است و امروز دشمن ذهن مردم را مشوش و درگیر کرده است؛ مردم امروز مکتوبات، مطبوعات و رسانه‌های جمعی را مطالعه نمی‌کنند و همه در فضای مجازی با شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های اجتماعی صبح تا شب درگیر هستند.

وی با بیان اینکه باید چالش‌های فرارو بررسی شود عنوان کرد: این چالش‌ها شامل موضوع گرانی و چرخه گرانی و چهلم جانباختگان متروپل است که دشمن روی آنها برنامه‌ریزی کرده و باید مراقب باشیم.

«مجید منادی» از اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات، «محسن بهاروند» مدیر خبرگزاری ایرنا خوزستان، «سیروس داودی» نماینده سازمان‌های مردم نهاد و «محمود یعقوبی» از صداوسیما به بیان دیدگاه‌های، تجربیات خود در موضوعات مورد بحث در این نشست پرداختند و راهکارهایی در این خصوص ارائه دادند.

توجه به سازمان‌های مردم نهاد در بحران‌ها، برگزاری کارگاه‌های خبرنگاری بحران، ارائه بسته‌های تشویقی به رسانه‌ای همسو، ساماندهی رسانه‌ها، معرفی یک سخنگو برای سازمان‌ها جهت ارائه اخبار درست و موثق، ایجاد ستاد و قرارگاه رسانه‌ای جهت هماهنگی رسانه‌های شناسنامه‌دار در مواقع بحران و … از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

همچنین مصوب شد جلسه بعدی پیرامون موضوع آسیب‌شناسی رسانه‌های استان روز (چهارشنبه ۱۸ خرداد) ساعت ۱۰ صبح برگزار شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا