اجتماعیتیتر دو

۹۰ درصد پرونده ها در فضای مجازی منجر به کشف جرایم می شود

به گزارش خبرنگار خوز ۲۴ ؛ سرهنگ شاهین حسنوند ظهر امروز سه شنبه چهارم مهر در نشست هم اندیشی با اصحاب  رسانه اظهار کرد: به دلیل گستردگی بی حد وحصر فضای مجازی  انتشار اخبار در فضای مجازی بدون بررسی و تحلیل و منبع خبر موثق و معتبر می تواند آسیب زا باشد و به اعتماد عمومی لطمه بزند.

وی افزود: آسیبی که در زمینه انتشار اخبار در فضای مجازی وجود دارد این است که افراد اخبار را بدون بررسی صحت و سقم آن و یا داشتن منبع موثق منتشر می کنند.

فرمانده پلیس فتای نیروی انتظامی خوزستان تصریح کرد: بیش از ۹۰درصد پرونده هایی که در قالب شکایت در حوزه جرایم سایبری و فضای مجازی به پلیس فتای خوزستان ارجاع داده می شود منجر به کشف جرایم می شود.

سرهنگ حسنوند با اشاره به همکاری و هماهنگی پلیس فتای خوزستان و اصحاب رسانه استان در زمینه انتشار خبر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در ایام انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ، گفت: ما تجربه ای در بحث انتخابات داشتیم که قبل از شروع آن با حمایت اصحاب رسانه و مدیران کانال های خبری پرمخاطب مسائل انتخابات را بررسی کردیم و نتیجه خوبی گرفتیم.


وی اضافه کرد: در بحث تاسوعا،عاشورا و اربعین هم همین مسئله را داریم که کنترل کار را به دست داشته باشیم تا هجمه ای وارد نشود. بدون شک اگر حمایت اصحاب رسانه در آن مقطع نبود کار جمع نمی شد.

سرهنگ حسنوند ادامه داد: رسانه ها در زمینه اقناع و هدایت افکار عمومی ظرفیت های خوبی دارند که می توان از آنها  در راستای اهدا و مأموریت های پلیس بهره مند شد.
فرمانده پلیس فتای خوزستان با بیان اینکه پیشگیری کنترل بهتری را در فضای مجازی به وجود می آورد، گفت: اصحاب رسانه در امر آموزش و مسائل و موارد آموزشی و آگاهی بخشی به مردم و افکار عمومی می توانند به ما کمک کنند.

سرهنگ حسنوند افزود: در ایران در حوزه فضای مجازی آموزش حرف اول را می زند چون گوشی های هوشمند و تکنولوژی به سرعت رواج یافتند.

وی تصریح کرد: در خصوص فضای مجازی و جرایمی که در آن رخ می دهد قانونگذار همه موارد در این حوزه را بر عهده پلیس فتا گذاشته و رسیدگی به جرایمی که در فضای مجازی رخ می دهد جز وظایف و مأموریت های ما است.

فرمانده پلیس فتای خوزستان با بیان اینکه در خصوص تهدیدات مختلف در خوزستان محتوا تولید می کنیم، گفت: در اکثرمواردی که سرقتی در فضای مجازی رخ داده است سهل انگاری خود قربانی باعث بروز سرقت شده است.

وی بیان کرد: در خارج کشور افراد از واتس آپ استفاده می کنند اما در داخل کشور افراد برای ناشناخته ماندن از تلگرام استفاده می کنند.

فرمانده پلیس فتای خوزستان گفت:  هیچ سایت همسریابی مجازی در داخل کشور نداریم و همه سایت های همسریابی داخل کشور غیرقانونی و غیرمجاز هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا