اخبار خوزستان

گذر ۳۲۰ هزار مسافر و زائر عتبات عالیات از ۲پایانه مرزی خوزستان



به گزارش ایرنا مسعود مصدقی سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : از این میزان تردد ۲۱۴هزار و ۸۰۰ نفر از مرز شلمچه ویکصد و۱۰هزار ۳۳۳نفر از مرز چذابه به کشور ایران و یا کشورعراق سفر کرده اند.
مصدقی ادامه داد: در سه ماهه سال جاری از مرز چذابه بیش از ۴۹ هزارو۵۰۰ نفر وازمرز بین المللی شلمچه بیش از یکصدو ۱۰هزار و ۳۳۳ مسافر ایرانی به عتبات عالیات مشرف شده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به تردد مسافران خارجی از طریق این دو مرز به خاک جمهوری اسلامی ایران گفت : درمرز چذابه بیش از ۶۱هزار و ۷۰۰ و از مرز شلمچه حدود ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ مسافر به کشور ایران عزیمت نموده اند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با تأکید بر اینکه جابجایی کالا از پایانه های مرزی شلمچه و چذابه صورت می گیرد، افزود: بیش از۴میلیون و ۳۱۶هزار تن توسط ۱۰ هزار و ۲۵۰ کامیون از طریق پایانه مرزی چذابه و از پایانه مرزی شلمچه نیز حدود ۷۵۱ هزار و ۳۰۰ تن توسط۳۵ هزار و ۷۷۵ کامیون جابجا شده است.
چذابه و شلمچه در استان خوزستان و پایانه مهران در استان ایلام سه گذرگاه رسمی و بین المللی تردد زائران اربعین محسوب می شوند.
۷۱۶۵/۶۰۰۲
خبرنگار:حمیدرضا ترابی فرد **انتشار دهنده :کبری آقازری


Source link

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا