اجتماعیاخبار خوزستاناقتصادیتیتر یک

کتانباف: احیای هویت ایرانی اسلامی اهواز از اهداف کلان برنامه شهرداری است

شهردار اهواز با بیان اینکه اقدامات شهرداری بر اساس اهداف برنامه دوم توسعه شهرداری اجرایی خواهد شد، گفت: احیای هویت ایرانی اسلامی و تقویت جایگاه اهواز به عنوان خاستگاه ورود تشیع به ایران، از اهداف کلان این برنامه است.

به گزارش خوز ٢۴ منصور کتانباف در آیین تودیع و معارفه شهردار اهواز که چهارشنبه(۱۲ مهرماه) در مجتمع فجر اهواز برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا اظهار کرد: امیدوارم توفیق داشته باشم تا بتوانم خدمتگزار و خادم مردم اهواز باشم و تأمین نیازهای شهر اهواز را با کمک همه شما عزیزان به مرحله اجرا دربیاورم.

وی ادامه داد: از مجموعه پرسنل شهرداری که هر چه فعالیت شود، حتما توسط این عزیزان صورت گرفته است، تقدیر و تشکر بسیاری دارم. مدیرانی مانند من و آقای سیدخلف موسوی می‌آیند و می‌روند، اما این پرسنل و کارگران خدوم شهرداری هستند که بار مسئولیت و اجرا بر دوش آنها قرار دارد و در طول ادوار نشان داده شده است که هر چه موفقیت حاصل شده، حتما با تلاش این عزیزان و حضور مؤثر آنها بوده است.

شهردار اهواز در خصوص برنامه‌ها و اولویت‌های شهرداری اهواز عنوان کرد: امید است که بتوانم به اهداف برنامه‌های شهرداری جامه عمل بپوشانم و امانتی که بر دوش من گذاشته شده است را به سرمنزل مقصود برسانم. البته من تنها عامل اجرا می‌شوم و با مدد خدا و توسل به ائمه(ع) و حضرت زهرا(س) و پس از آن با کمک مدیران استانی و به ویژه استاندار خوزستان و همچنین فرماندار اهواز و در سایه مدیریت همه عزیزان و شورای شهر بتوانیم اهداف برنامه شهرداری را به پیش ببریم.

کتانباف در مورد اهداف کلان برنامه دوم توسعه شهرداری گفت: احیای هویت ایرانی، اسلامی، اهوازی و تقویت جایگاه اهواز به عنوان خاستگاه ورود تشیع به کشور از جمله این اهداف است. این هویت باید احیا و پررنگ شود تا بتوانیم در مسیر اهداف برنامه که بر اساس چشم‌انداز کشوری است، حرکت کنیم. همچنین بهبود کیفیت خدمات شهری با رعایت عدالت توزیعی و توسعه متوازن در محلات و مناطق شهری، دیگر هدف کلان این برنامه است.

وی ادامه داد: باید خدمات را به صورت عادلانه در محلات و مناطق شهری اهواز ارائه دهیم و حتماً وظیفه داریم که فاصله مناطق کمتر برخوردار با مناطق برخوردار را تنظیم کنیم. هدف دیگر توسعه و ارتقای فضای سبز با رعایت توسعه یکپارچه و متوازن فضای سبز شهری و همچنین برون‌شهری یعنی کمربند سبز اهواز است.

شهردار اهواز افزود: طرح کمربند سبز اهواز دارای مساحتی ۷ هزار هکتاری است که در این دوره می‌توانیم بخش اعظمی از آن را انجام دهیم. البته در دوره قبل نیز تنها با حمایت شهرداری و البته حمایت‌های استاندار وقت، حدود یک هزار هکتار از این کمربند سبز اجرایی شد که ۸۰۰ هکتار آن اکنون موجود است. ارتقای سطح بهداشت و محیط زیست شهری و بهینه‌سازی شیوه‌های مدیریت پسماند شهری نیز از جمله این اهداف است. امروز پسماند شهری به عنوان یک طلای کثیف و یک ثروت مطرح است که باید به خوبی از آن بهره‌مند شویم و در این مسیر به خوبی حرکت کنیم. ارتقای سطح بهداشت محیط اثر تحقق این امر است.

کتانباف تصریح کرد: در اهواز توسعه و بهبود کمی و کیفی خدمات و حمل و نقل و ترافیک شهری اعم از اتوبوسرانی، تاکسیرانی، قطار شهری و دیگر امکانات مربوط به حوزه حمل و نقل مورد نیاز است. در این زمینه حتما باید در مسیر مناسب حرکت کنیم. هدف دیگر استقرار نظام شهرداری الکترونیک در راستای ارائه خدمات بهتر، سریعتر، اقتصادی‌تر و عادلانه‌تر به شهروندان است. همچنین توسعه آموزشی شهروندان در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی و جلب مشارکت آنها از دیگر اهداف کلان برنامه دوم توسعه شهرداری است.

وی افزود: توسعه کاربردی، یکپارچه و پایدارمحور رودخانه کارون به منظور جلب گردشگر و تقویت هویت شهر اهواز، اعتمادسازی و جلب رضایت شهروندان نسبت به شهرداری و استقرار و نهادینه‌سازی قانون در شهرداری، از جمله اهداف پیش‌بینی شده در برنامه مذکور است.

شهردار اهواز ادامه داد: شهرداری‌ها قوانین متعددی دارند که به اشکال مختلف می‌توان از این قوانین بهره‌برداری کرد. در شهرداری اهواز باید به سمت و سویی سوق یابیم تا هم قانون را مستقر و هم آن را نهادینه کنیم و از طرفی بتوانیم بر اساس قانون خدمات را ارائه کنیم. انشاءالله بتوانیم در این مسیر و در این فضای ایجاد شده عمل کنیم. فضای همدلی و محبتی که بین اعضای شورای شهر وجود دارد، امید است که تا پایان دوره تداوم یابد و بتوانیم با کمک هم کارها را پیش ببریم.

کتانباف عنوان کرد: همه عزیزان می‌دانند که امروز کار سخت‌تر از گذشته است. همه از شرایط حاکم بر کشور آگاهی داریم و این دوره هم دوره ای سخت‌تر از قبل است. امید است بتوانیم با همکاری و مساعدت در مسیر اهداف برنامه شهرداری پیش برویم. قطعا برای انجام تمام این برنامه ها به کمک همه عزیزان نیاز داریم و دست کمک به سوی همه عزیزان دراز می‌کنم و دست همه شهروندان و مسئولان را به امید اینکه در این مسیر به همدیگر کمک کنیم، می‌فشارم.

وی ادامه داد: ما همه از استانداری و فرمانداری گرفته تا سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها و شهرداری و نیروی انتظامی، سپاه و بسیج و … در یک تیم قرار داریم. همه باید در کنار هم، یک حرکت جمعی یعنی خدمت به مردم انجام دهیم. فکر نمی‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به مردم باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا