اخبار خوزستاناقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

کارگران اخراج نشدند/برخی تجمعات جوسازی است/حقوق کارکنان تا ریال آخر پرداخت شده است/رییس قوه قضاییه شرکت ماهی کارون را دریابد/تجمعات پیگیری قضایی می شود

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز-  ناصر مزرعاوی امروز یکشنبه(۵ اردیبهشت ماه) با بیان انکه موانع و ‌مشکلاتی در مسیر ادامه فعالیت این شرکت وجود دارد، اظهار کرد: بیشتر این مشکلات ریشه در مدیریت‌‌های پیش از ما دارد که از مسئولان تقاضا داریم که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که سال ۱۴۰۰ را سال ﺗﻮﻟﯿﺪ، ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽﻫﺎ ﻭ ﻣﺎﻧﻊ ﺯﺩﺍﯾﯽﻫﺎ نامگذاری کرده‌اند در زمینه رفع این مشکلات همکاری کنند.

وی به بحث مشکلات کارگری پرداخت و افزود: اصول شرکت ماهی کارون بر مبنای صیانت از اشتغال پایدار است و امسال و در سال تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها با جدیت دنبال می شود.

مدیرعامل شرکت ماهی کارون ادامه داد: در طول مدت گذشته شاهد تجمع تعداد بسیار محدودی از کارکنان سابق این شرکت هستیم که متاسفانه شرایط ادامه همکاری نداشتند.

مزرعاوی با اشاره به اینکه هیچ کدام از کارکنان این شرکت اخراج نشده اند، بر حمایت از جامعه کارگری تاکید کرد و گفت: تعداد محدودی از کارکنان ضمن دریافت تمام مطالبات شان تا ریال آخر، پایان کار گرفتند و قراردشان تمدید نشد؛ اینکه گفته می شود کارگری اخراج شده صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه به برخی از کارکنانی که پایان کار گرفتند درخواست بازگشت به کار و تمدید قرارداد داده شده بود، تصریح کرد: تعدادی از این کارکنان تقاضای امتیازاتی داشتند که با مخالفت تیم مدیریتی شرکت مواجه شدند، بر همین اساس با بازگشت به محل کار موافقت نکرده و در اقدامی عجیب، تجمع می کنند و سعی در وارونه نشان دادن حسن نیت ما دارند.

مزرعاوی تاکید کرد: عده ای این تجمعات را تحریک می کنند که تیم حقوقی شرکت از مراجع قانونی و قضایی حتما مسئله را پیگیری خواهد کرد.

وی همچنین گفت: در سال جاری به دنبال بهبود فضای اشتغال و وضعیت معیشت کارکنان شاغل شرکت بر پایه قوانین هستیم و به حواشی توجه نخواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ماهی کارون اذعان داشت: اصلاح نظام مزدی از برنامه های دیگر ما است و ما به سمت ایجاد رابطه مزد و تلاش در واحدهای مختلف تولیدی شرکت حرکت می کنیم، چرا که اعتقاد داریم اگر کارگر بداند بر اساس میزان تلاش خود حقوق می گیرد، با انگیزه بیشتری کار می کند.

مزرعاوی در پایان خواستار شد: رئیس قوه قضاییه همیشه حق را به صاحبان اصلی آن رسانده و از تولید و تولید‌کننده حمایت ۱۰۰ درصدی داشته بنابراین تنها کسی که می‌تواند مشکل شرکت ماهی کارون را حل کند، حجت الاسلام رئیسی است.

گفتنی است، جمعی از کارگران سابق شرکت ماهی کارون که از سال ۹۶ تمام حقوق و مطالبات خود را دریافت کرده و پایان کار خود را نیز امضا کرده بودند، بارها در مقابل این شرکت تجمع کرده و بعضاً مانع ورد کارکنان به شرکت و ایجاد درگیری و تنش در شرکت شده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا