چرا BRT اهواز هنوز راه نیفتاده است؟

خوز 24- سیاوش محمودی با اشاره به علت تاخیر در بهرهبرداری از پروژه BRT اظهار کرد: مقرر بود خط اول این پروژه پایان سال ۱۴۰۲ به بهرهبرداری برسد و بعد هم، زمانهای مختلفی برای بهرهبرداری از آن اعلام شد، اما متاسفانه همچنان این پروژه به بهرهبرداری نرسیده است و از این مساله گلهمند هستیم.
وی افزود: بر خلاف بسیاری از پروژههای شهری، پرداختهای خوبی برای BRT انجام شد و از نطر تامین منابع مالی عقب نیستیم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پایانه BRT چهارشیر بیان کرد: در این مسیر، ۲۷ ایستگاه مشخص شده است که چهار ایستگاه از این تعداد باید در خیابان نادری(سلمان فارسی) ساخته شوند. با توجه به وضعیت سازهها، بازاریها اعتراض کردند که سازهها جلوی کسب و کار آنها را میگیرد بنابراین طرح ایستگاههای این خیابان تغییر کرد و مقرر شد در قالب مناقصه جدید ساخته شوند.
محمودی بیان کرد: البته پیمانکار نتوانست دیگر تعهدات خود درباره ساخت ایستگاهها را انجام دهد و ۱۰ ایستگاهی که کار آنها آغاز شده است، پیشرفت فیزیکی خوبی ندارند.
وی با بیان اینکه این پروژه تقریبا متوقف شده است، تصریح کرد: بدعهدی یا ناتوانی پیمانکار و نبود نظارت صحیح معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز، منجر به تاخیر در بهرهبرداری از این پروژه و گلایهمندی شده است.