ایران و جهان

چالشی باشورای چهارم نداشتیم/شورای پنجم امنیت مترو را کارشناسی کند


به گزارش خبرنگار مهر، حسین هاشمی در مراسم تحلیف اعضای شورای پنجم با تبریک به اعضای شورا با بیان اینکه این شورا، شورای تهران، ری و تجریش است، گفت: مسئولیت بزرگی بر عهده شوراهای شهر است و از صمیم قلب امیدوارم اعتماد مردم که از کلیدی ترین و مهمترین وظیفه ماست را به خوبی جلب کرده و به وظایف خود عمل کنیم.

وی با اشاره به انسجام و وحدت شوراها گفت: شورای شهر تهران الگوی سایر شورای شهر و تمام حرکات آن الگوبرداری می شود و متاسفانه حتی کارهای بد  آن نیز توسط شوراها الگوبرداری خواهد شد که امیدواریم با عملکرد خوب در کل کشور اثر گذار باشید.

وی با تشکر از تلاش های مهدی چمران گفت: خوشبختانه با تدبیر وی چالش جدی با شوراها نداشیم که امیدواریم کمافی السابق ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه دیگر انتخابات شورایاری ها بدون قانون برگزار نخواهد شد، گفت: امیدواریم با تلاش شورای اسلامی شهر تهران و استقرار شورای عالی استان ها انتخابات قانونی شورایاری ها در مجلس تصویب شود.

استاندار تهران بحث تعیین حریم تهران را از مهمترین موضوعات شهر تهران دانست و نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل را از دیگر چالش های پایتخت عنوان کرد.

استداندار تهران خطاب به اعضای شورای پنجم گفت: یکی دیگر از اولویت های تهران رسیدگی به آسیب های اجتماعی است و این موضوع آنقدر اهمیت دارد که مقام معظم رهبری در خصوص آن جلسه گذاشته و احتمالا مهر ماه نیز در این خصوص جلسه ای دیگر برگزار خواهند کرد.

هاشمی تاکید کرد: بحث حاشیه نشینی و معتادین متجاهر از دیگر موضوعات پایتخت است.

استاندار تهران این اطمینان را به اعضای شورای پنجم داد که بخش اجرایی دولت استانداری از شورا حمایت کرده و به نیازهای آنها پاسخ خواهد داد اما مدیریت شهری نیز در بخش های اجرایی به استانداری کمک کند.

هاشمی همچنین در ادامه درخواست کرد: اعضای شورا به موضوع ایمنی مترو ورود کرده و در این خصوص جلسات کارشناسی برگزار کند.

وی تأکید کرد: استانداری پیگیری این موضوع را آغاز کرده است.

استاندار تهران همچنین از اعضای شورای پنجم درخواست کرد تکمیل مصلی را در دستور کار خود قرار دهند و گفت: این یک خواست شخصی است اما برای ما که کشوری اسلامی و شیعه هستیم مناسب نیست که سالها این پروژه بلاتکلیف مانده، پس اگر من جای شما جای این صندلی ها نشسته بودم اولویت اصلی را مصلی قرار می دادم. حتی از اینکه مسابقات قرآنی در این مکان که هنوز تکمیل نشده، ناراحت هستیم در حالی که می توانیم آن را تکمیل کنیم.

وی پیشنهاد داد: دو سال بودجه فرهنگی تهران اگر صرف هزینه پروژه مصلی شود حتما تکمیل خواهد شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا