ایران و جهان

پیوند ۷۰۰ ساله شیرازی‌ها با سعدی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، منصور غلامی امشب در آئین بزرگداشت سالروز سعدی که با حضور مدیران استان، گروه‌های مختلف مردم، سعدی دوستان و سعدی شناسان، در جوار مرقد این شاعر شیرین‌سخن برگزار شد، اظهار داشت: ۷ قرن است که بر خوان سعدی مهمان هستیم و به او دل بسته‌ایم و کلام و اندیشه‌اش را پاس می‌داریم.

وی افزود: همدلی و مهمان‌نوازی مردم شیراز در حادثه سیل اخیر نشان از پیوند فرهنگی ۷۰۰ ساله آنان با سعدی است، کسی که افکار انسانی و نوع دوستی وی بی نظیر است.

 غلامی خاطرنشان کرد: سخنان سعدی مرزهای شرق و غرب را درنوردیده است و آثارش، عصاره و بازتاب فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

وزیر علوم، عشق و دوستی را بارزترین عنصر اندیشه سعدی توصیف کرد و گفت: بازتاب این مهرورزی در جای‌جای آثار سعدی تجلی‌یافته است.

 

وی با بیان اینکه آثار سعدی تبلور احساس و عاطفه است، تصریح کرد: او شاعر فرهنگ است و مروج عقلانیت انسانی است.

به گزارش فارس در این آئین آیت‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، رحیمی استاندار فارس، مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس، کورش کمالی سروستانی، مدیر مرکز سعدی شناسی نیز در سخنانی به تمجید از سعدی شیرازی پرداختند.

شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی شاعر و اندیشمند شهیر شیرازی قرن هفتم هجری قمری است که ۲کتاب ارزشمند بوستان و گلستان در باب مسائل اخلاقی و تربیتی از وی به یادگار مانده است. همچنین غزلیات عاشقانه و قصاید این شاعر بزرگ زبان زد خاص و عام است.

انتهای پیام/۷۶۰۱۸


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا