اخبار خوزستان

پروژه «هر روستا یک طرح تولیدی» توسط دهیاران پیگیری و اجرا شود 


به گزارش خبرنگار مهر، امیرحمزه بزرگی نیا  ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای اشتغال که در محل سرسرای الغدیر فرمانداری آبادان برگزار شد، افزود: منطقه ما سرشار از ظرفیت های مختلفی به ویژه در بخشهای تجارت، صیادی، صنعت توریست، کشاورزی و بندری است که بایستی به منظور ایجاد اشتغال پایدار بر روی این ظرفیت ها اقدامات موثری انجام داد. 

وی با بیان اینکه دولت امسال ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرحهای اشتغال زایی تعریف کرده است، اظهار کرد: ۳۲ میلیارد تومان از این اعتبار سهم استان خوزستان است. 

بزرگی نیا تصریح کرد: از ۹۰۰ هزار شغل پیش بینی شده برای ایجاد در کشور در سال جاری، سهم استان خوزستان ۳۰ هزار شغل است که با توجه به ظرفیت های بالای این استان می توان بیشتر از این نیز ظرفیت ایجاد کرد. 

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری آبادان از تهیه بسته های حمایتی و تلاش در جهت ایجاد اشتغال پایدار به صورت ارائه کارهای ابتکاری  به عنوان دو اصل مهم و قابل توجه در امر اشتغال زایی نام برد و گفت: باید دهیاران در جهت تشویق و ترغیب روستائیان برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در روستای خود تلاش کنند. 

بزرگی نیا افزود: موضوع خدمات رسانی بایستی به روستاها برود ضمن اینکه از ظرفیت بانوان تحصیل کرده روستایی نیز نباید غافل شد. 

وی اظهار کرد: با اولویت بندی پروژه های قابل اجرا در روستاها و ارائه آنها به اداره کار در جهت پیگیری موارد از طریق استان و یا در سطح ملی اقدام می شود، وظیفه دهیاران برای تعریف و پیگیری پروژه های قابل اجرا که به تولید و اشتغال پایدار کمک می کند، بسیار سنگین است. 

بزرگی نیا با اشاره به اینکه کارکرد دهیاران، بخشداران، فرمانداریها و سایر دستگاهها بر اساس حجم اشتغال ایجاد شده توسط دستگاههای مذکور، سنجیده می شود، گفت: از آنجاییکه ایجاد اشتغال دغدغه اصلی مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و دولتمردان است امید می رود تا بتوانیم دست در دست یکدیگر در این راستا حرکت کنیم. 

به گفته وی قدرت چانه زنی یکی از مباحث مهم در مدیریت است که بایستی به طور جدی دنبال شود.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا