اخبار خوزستانتیتر دو

پروژه راه آهن اهواز- شهرکرد- اصفهان در الویت قرارگیرد

به گزارش خوز ٢۴ دکتر غلامرضا شریعتی در نشست شورای معاونین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران که در سالن جلسات استانداری برگزار شد گفت: در خوزستان میزان حمل بار و مواد اولیه با حجم بالایی انجام می شود اما این مساله نباید بخش جا به جایی مسافر را تحت الشعاع قرار دهد.

شریعتی افزود: خوزستان جزو اولین مناطق کشور هست که خط ریلی در آن ساخته شد و بعد این زیرساخت در سایر نقاط کشور گسترش پیدا کرد اما امروزه خط ریلی در بسیاری از مناطق کشور رشد کمی و کیفی داشته اما استان خوزستان در این بخش همچنان با کمبودهایی روبرو است و انتظار می رود وضعیت راه آهن در خوزستان بهبود یابد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: از دید ما پروژه های ریلی در کشور باید بر اساس شاخص های توجیه اقتصادی، رضایت عمومی و تاثیرگذاری در تولید ناخالص ملی اولویت بندی شوند که پروژه ریلی اهواز – شهرکرد – اصفهان از این لحاظ در اولویت قرار دارد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: علت موفقیت بخش خصوصی این است که ملاک تقسیم منابع و امتیازات بر اساس میزان اثرگذاری و بهره وری است و این رویکرد در توزیع امکانات نتایج مطلوب را به دنبال خواهد داشت.

شریعتی عنوان کرد: در کشورهای توسعه یافته کیفیت و امکانات ریلی و سرعت قطارها از وضعیت مناسب تری برخوردار هست و ما هم باید به این سمت حرکت کنیم.

استاندار خوزستان با انتقاد از شرایط فعلی جا به جایی مسافر در راه آهن استان اظهار کرد: اینکه در این شرایط آب و هوایی و در دمای ۵۰ درجه و بالاتر تعداد ۶ مسافر در فضایی محدود و با فقدان تهویه مناسب طی طریق کنند قابل قبول نیست و تحمل این شرایط برای مسافران سخت است.

شریعتی ادامه داد: انتظار ما این است شرایط و امکانات سفر ریلی در استان بهبود یابد و خدمات بهتری به مردم ارائه شود و اگر قرار است در ازای آن بهای بلیط افزایش یابد این افزایش به مقدار معقول و منطقی محاسبه شود.

گفتنی ست در ابتدای این نشست مسئولان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گزارشی از آخرین وضعیت راه آهن و پروژه های در دست اجرا در استان خوزستان ارائه دادند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا