اخبار خوزستان

پالایشگاه دزفول به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود


به گزارش خبرنگار مهر، حبیب اله آصفی عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش دزفول اظهار کرد: پس از ۳.۵ سال دوندگی و مذاکره با هشت گروه سرمایه‌گذاری خارجی که هر بار به دلایل مختلفی از جمله تحریم‌ها به مشکل منتهی می‌شد؛ سرانجام موفق به نهایی کردن کار با یک تیم سرمایه‌گذار خصوصی شدیم.

وی، حجم سرمایه‌گذاری برای احداث پالایشگاه دزفول را ۳.۹ میلیارد یورو برشمرد و افزود: این پروژه سومین پالایشگاه بزرگ کشور محسوب خواهد شد که در زمان بهره‌برداری ۱۵ هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

فرماندار دزفول با اشاره به ظرفیت ۱۵۰ هزار بشکه نفت خام این پالایشگاه به صورت روزانه عنوان کرد: ای کاش عده‌ای به جای سیاه نمایی کردن و خرده گرفتن نسبت به این طرح عظیم اقتصادی به این موضوع توجه کنند که احداث پالایشگاه در این شهرستان باعث ایجاد اشتغال بسیار بالا و رفع بیکاری و نیز رونق اقتصادی منطقه خواهد شد و سطح توسعه دزفول را در کشور بالا خواهد برد.

آصفی گفت: دزفول به رغم ظاهر آراسته، دردهای بی‌درمان متعدد و تلخی دارد که خیلی‌ها در داخل این شهرستان نمی‌خواهند آن را بپذیرند.

وی افزود: شاخص‌های توسعه دزفول از تمام استان عقب‌تر است. در سال‌های اخیر همواره این موضوع را در جلسات استان تکرار کردم اما متهم به سیاه نمایی شدم تا اینکه تلاش و پیگیری‌ها برای نشان دادن این محرومیت‌ها موجب شد تا سرانجام عده‌ای باور کنند که دزفول از محرومیت‌های عدیده‌ای رنج می‌برد.

وی با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های توسعه و پیشرفت دزفول مرهون همت خیران بوده است، گفت: با وجود تأکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی، در دزفول با اختلاف‌سلیقه‌ای روبرو هستیم به طوری که برخی افراد در دزفول با فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی و سرمایه‌گذاری مخالفت کرده و بعضاً در روند اجرای طرح‌ها سنگ‌اندازی می‌کنند.

فرماندار دزفول با بیان اینکه نباید مخالفت شخصی عده‌ای با فرماندار باعث زیر سؤال بردن اشتغال و اقدامات انجام شده در حوزه سرمایه‌گذاری دزفول طی سال‌های اخیر شود، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد بحران‌های اجتماعی در دزفول کمبود اشتغال و بیکاری بوده که باعث روی آوردن به ناهنجاری، بزهکاری و بسیاری دیگر از تلخی‌ها شده و ما نیز در سه سال و هشت ماه گذشته اولویتمان رفع مشکلات اقتصادی و ورود سرمایه‌گذار بوده است.

آصفی با بیان اینکه برای برخی پروژه‌های دزفول بیش از ده‌ها بار جلسه برگزار کرده‌ایم، تصریح کرد: این حجم انبوه سرمایه که وارد دزفول شده کار ساده‌ای نبوده و در اوج کارشکنی‌ها، دشمنی‌ها و سنگ‌اندازی‌های عده‌ای در درون خود شهر رخ‌داده است.

فرماندار دزفول با اشاره به ظرفیت‌های عظیم دزفول در حوزه‌های مختلف و عدم بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در سال‌های گذشته، افزود: چرا عده‌ای به اقداماتی که در راستای رفع بحران‌های بیکاری و اقتصادی در دزفول انجام می‌شود خرده می‌گیرند اما در حوزه نشاط و سرگرمی و شادابی اجتماعی که به شدت در دزفول کمرنگ است تاکنون انتقادی نشده است.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا