اخبار خوزستان

وضعیت برخی مدارس دزفول در شأن این شهرستان نیست


به گزارش خبرنگار مهر، امیرعیسی زاده پیش از ظهر امروز دوشنبه در اولین جلسه شورای آموزش وپرورش دزفول اظهار کرد: یکی از مهمترین مطالبات این شورا از سال گذشته تاکنون پرداخت حق پنج درصدی آموزش  وپرورش از عوارض شهرداری ها است که همواره با بی توجهی شهرداری روبرو بوده است.

وی، پرداخت پنج درصد مذکور را حق قانونی آموزش و پرورش دانست و افزود: برای احقاق حق آموزش و پرورش که پایه و اساس هرچیزی است باکسی تعارف نداریم؛ بنابراین اگر شهرداری بخواهد به این روند بی توجهی خود ادامه دهد از راه قانونی تری وارد عمل خواهیم شد. مثلا با ابلاغیه موجبات واریز بخشی از درآمدهای شهرداری به حساب آموزش وپرورش را فراهم می کنیم. 

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول تصریح کرد: رکود در صدور پروانه های ساختمانی و متضرر شدن شهرداری برکسی پوشیده نیست اما این امر نباید موجب زیرپاگذاشتن حق ارگانی شود که بار اصلی فرهنگ تعلیم و تربیت را به دوش می کشد.

عیسی زاده یادآور شد: حال که شورای شهر پنجم نیز انتخاب شده امیدوار هستیم؛ شورای جدید بسیار بیشتر و بهتر از گذشته در مسیر توسعه مکان های آموزشی و ترویج فرهنگ آموزش گام بردارد.

وی با بیان اینکه برخی مدارس موجود در دزفول در شان این شهرستان نیست، گفت: هنوز نیز برخی از مدارس دزفول و مناطق حومه با مشکلات نبود و کمبود وسایل سرمایشی، گرمایشی، بهداشتی و سایر زیرساخت ها مواجه هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول همچنین ادامه داد: برخی مناطق شهرستان نیز همچنان با مشکل نبود فضای آموزشی و یاکمبود کلاس های درسی مواجه هستند و فرسودگی برخی مدارس نیزبسیار خطرناک و مشکل آفرین شده است؛ بنابراین لازم است که تمام دستگاه های شهرستان در زمینه همیاری و همکاری لازم با آموزش وپرورش که مبنای رشد و توسعه ها منطقه ای است را داشته باشند.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا