ایران و جهان

هوای اصفهان در وضعیت نارنجی / وضعیت ۷ منطقه قرمز است


به گزارش خبرنگار مهر، میانگین شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در ۱۵ ایستگاه در ساعت انتشار این گزارش یعنی تا ساعت ۱۳ بر روی عدد ۱۴۶ و در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

از این رو در حال حاضر کیفیت هوا در ایستگاه احمد آباد با شاخص ۱۵۸، انقلاب ۱۵۷، پارک زمزم ۱۵۹، دانشگاه صنعتی ۱۵۱، سپاهانشهر ۱۶۴، فیض ۱۵۷و کردآباد 160 AQI در وضعیت قرمز وناسالم برای عموم شهروندان قرار دارد.

همچنین در حال حاضر کیفیت هوا در ایستگاه ۲۵ آبان ۱۲۸، پروین ۱۲۵، رهنان ۱۴۳، زینبیه ۱۴۴، فرشادی ۱۴۳، کاوه ۱۳۹، میرزاطاهر ۱۳۳ و ولدان با شاخص 128 AQIدر وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

همچنین کیفیت هوا در زرین شهر با میانگین ۱۳۶ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

کیفیت هوا در شاهین شهر و سگزی نیز به ترتیب بر روی عدد ۷۸ و ۸۱ در وضعیت زرد و سالم ثبت شده است.

گفتنی است دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های استانداری اصفهان، خرازی، رودکی، جی، میثاق، خواجو، باغ غدیر و شهرهای کاشان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، دولت‌آباد و مبارکه فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا