ایران و جهان

همه‌طرف‌ها باید به توافق هسته‌ای با ایران پایبند باشند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیسیون اروپا امروز اعلام کرد که توافق هسته‌ای با ایران که در سال ۲۰۱۵ به دست آمد، کارایی داشته است و همه طرف‌ها هم باید به تعهدات خود پایبند باشند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از سخنگویان کمیسیون اروپا در جریان کنفرانسی خبری گفت: «ما همه تحولات در توافق را کاملا زیرنظر داریم. با توجه به اینکه این توافقی در راستای منع گسترش تسلیحات است و شورای امنیت سازمان ملل متحد هم از آن حمایت کرده است، کارایی دارد و ۸ بار هم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آن را تائید کرده است.»

وی افزود: «این راهکاری دراز مدت و بادوام برای مسئله هسته‌ای ایران است و به همه طرف‌ها اطمینان‌‌خاطر لازم را می‌دهد و ما از همه انتظار داریم که به تعهدات خود به توافق هسته‌ای پایبند باشند.»

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا همواره از توافق هسته‌ای انتقاد کرده است. وی پنجشنبه شب در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران در خصوص فرجام برجام گفت: «به زودی خبرهایی درباره ایران خواهید شنید.»

با این حال «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز جمعه و بعد از اظهارات روز پنج شنبه ترامپ تاکید کرد که امیدوار است واشنگتن تصمیمی متعادل درباره برجام اتخاذ کند.

«جو بایدن» معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا هم گفت در صورت خارج شدن واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران، ایالات متحده منزوی خواهد شد.

انتهای‌پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا