اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دو

همزمان با هفته نیروی انتطامی قطار” نظم و دوستی” در اداره کل راه آهن جنوب به حرکت درآمد

مدیرکل راه آهن جنوب از راه اندازی قطار نظم و دوستی در راه آهن جنوب خبرداد:

به گزارش خوز ٢۴ عبدالکریم درویش زاده مدیرکل راه آهن جنوب
با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و سرافراز نیروی انتظامی و تبریک فرا رسیدن هفته ناجا به رئیس پلیس ، کارکنان خدوم و زحمتکش پلیس راه آهن جنوب، گفت : پلیس راه آهن در تأمین امنیت قطارهای مسافری و حمل و نقل ریلی نقش تاثیرگذار و برجسته ای را ایفاء می کند و امنیت ما مدیون زحمات آنها است
درویش زاده اظهار کرد: بدون شک امنیت و اقتدار راه آهن جنوب از تلاش های بی وقفه و بی دریغ رشادت های بزرگ مردان نیروی انتظامی است که خاضعانه جان درطبق اخلاص گذاشته و از امنیت این اداره کل حراست و محافظت کرده و اخلاق مداری، دین داری و قانون گرایی را سرلوحه اقدامات خود قرار داده اند.

مدیرکل راه آهن جنوب تصریح کرد: امیدواریم حضور بیشتر پلیس راه آهن جنوب باعث افزایش بیشتر امنیت منازل سازمانی و مجموعه راه آهن جنوب شود.
وی افزود: قطار نظم و دوستی با مساعدت پلیس راه آهن جنوب راه‌اندازی شد به طوری که در این قطار تلاش گردیدضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای دانش آموزان در داخل قطارها مسائل ایمنی مربوط به راه‌آهن برای جلوگیری از حوادث ریلی برای مسافران قطار نظم و دوستی آموزش داده شود.

درادامه همین مراسم سرهنگ کشوری رئیس پلیس راه آهن حنوب با اشاره به اینکه پرتاب سنگ به سمت قطارهای در حال حرکت در مناطق حاشیه شهر یکی از معضلات اصلی ما است، اظهار کرد: هدف از راه اندازی این قطار آشنا کردن دانش آموزان مقطع ابتدایی مناطق حاشیه راه آهن جنوب با راه آهن و حمل و نقل ریلی و آموزش مسائل شهروندی در زمینه رعایت مسایل ایمنی در زمان حرکت قطارها و فرهنگ سازی برای جا انداختن حس دوستی با قطار در دانش آموزان این مناطق بود.
وی افزود: ۱۳۰ نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس حاشیه خط راه آهن جنوب از ایستگاه راه آهن اهواز بازدید کردند .
رئیس پلیس راه آهن جنوب با بیان اینکه پرتاب سنگ به قطارهای در حال حرکت در مناطق حاشیه راه آهن امنیت جانی و روانی مسافران را به شدت به خطر می اندازد و تهدید می کند.
افزود هدف از برقراری قطار نظم و دوستی را نهادینه کردن نظم و پیشگیری از رفتارهای پر خطر کودکان حاشیه خط راه آهن و ارتقاء ایمنی سفر با قطار اعلام کرد.
سرهنگ کشوری با بیان اینکه پرتاب سنگ به قطارهای در حال حرکت کاری بسیار خطرناک است ، افزود: با فرهنگ سازی و انجام برنامه های فرهنگی امیدواریم بتوانیم به این اتفاقات پایان دهیم و دیگر شاهد بروز حادثه ای در سطح اداره کل راه جنوب نباشیم.
در سفر کوتاهی که دانش آموزان با قطار داشتند مباحثی چون حفظ اموال عمومی ،همیاری با پلیس ،و ضرورت پرهیز از رفتارهای پرخطر نظیر پرتاب سنگ به قطارهای در حال حرکت برای دانش آموزان تشریح شد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا