اخبار خوزستان

هفته دولت فرصت انعکاس خدمات نظام به مردم است


به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجید شرفی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شادگان، پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد تقی (ع) جواد الائمه را تسلیت گفت و اظهار کرد: کرم و بخشش حضرت امام جواد (ع) بهترین الگو برای مومنان است تا بتوانند در مسیر روشن حق و سعادت قرار بگیرند.

وی در ادامه به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه (س) اشاره کرد و افزود: این ازدواج الگویی از اصل ساده‌زیستی، جایگاه مشورت در کانون خانواده، حیا، عفاف و حجاب، تقسیم کار، محبت و تکریم و تربیت فرزندان است.

خطیب جمعه شادگان افزود: الگوگیری از رفتار و زندگی ائمه معصوم(ع) در زندگی می‌تواند شرایط اجتماعی خانواده‌ها را بهبود بخشد.

وی در ادامه خطبه های خود همچنین به سالروز آتش سوزی مسجد الاقصی در سال ۱۹۶۹ میلادی توسط صهیونیست ها و روز جهانی مسجد اشاره و تصریح کرد: مساجد مظهر وحدت مسلمانان هستند و به همین دلیل صهیونیست ها با آتش زدن مسجد الاقصی به دنبال ایجاد خلل در وحدت اسلامی بودند.

خطیب جمعه شادگان تاکید کرد: صهیونیست ها که خبیث ترین دشمنان مسلمانان هستند با آتش زدن مسجد الاقصی، خصومت خود نسبت به مسلمانان را نشان دادند.

وی در فراز دیگری از خطبه های خود با گرامیداشت ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد گفت: متولیان مساجد سربازان جبهه فرهنگ هستند و باید تلاش کنند که شاهد حضور بیش از پیش همه گروه ها به ویژه جوانان و مسئولان در مساجد باشیم.

خطیب جمعه شادگان، مسجد را پایگاه فرهنگی در جامعه خواند و اضافه کرد: اگر بخواهیم فرهنگ دینی در جامعه گسترش پیدا کند، باید از مسجد آغاز کنیم.

وی با اشاره به نقش و جایگاه مساجد در دین مبین اسلام هم گفت: با وجود اهمیتی که مساجد در جامعه اسلامی دارند، همه مسئولان باید درباره این مراکز مذهبی و فرهنگی احساس مسئولیت کنند.

حجت الاسلام شرفی در بخش پایانی خطبه های خود به هفته دولت اشاره کرد و افزود: دولتمردان و خدمتگذاران باید با تاسی از شهدای هفته دولت بتوانند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی به ویژگی های دولتمردان شهید رجایی و باهنر اشاره کرد و گفت: شهید رجایی و باهنر دو شهیدی بودند که از ویژگی های مثبت مشترکی برخوردار بودند که اگر دولتمردان این ویژگی ها را رعایت کنند بسیاری از مشکلات کشور برطرف می شود .

خطیب جمعه شادگان در ادامه داشتن خلوص نیت، تعهد و تقوا را از مهمترین ویژگیهای شهید رجایی و باهنر برشمرد و گفت: این دو شهید والا مقام ولایتمدار، ساده زیست، مردمدار و با تقوا بودند و این ویژگیها باید سرلوحه کار تمام مسئولان نظام جمهوری اسلامی باشد.

حجت الاسلام شرف عنوان کرد: هفته دولت فرصت خوبی است تا خدمات صورت گرفته دولت برای مردم بازگو شود و همچنین مطالبات بیان شود تا بتوان بر موفقیتهای نظام افزود.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news
دکمه بازگشت به بالا