اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوستون وسط

هفتمین دوره مسابقات استانی یوسی مس دراهواز برگزارشد

در سال ۱۹۹۳ کشور مالزی ابداع کننده “یوسی مس” ، محاسبات ذهنی اعداد، که همزمان دو نیم مغز را فعال می کند، بود، اما به سرعت این خلاقیت ذهنی در جهان گسترش پیدا کرد و اکنون شاهد محبوبیت آن در سراسر ایران و به ویژه در خوزستان شده ایم.

مغز، یک ششم وزن کودک را تشکیل می دهد و این یعنی اکثر رشد در یک عضو بدن که تا سه سالگی ادامه دارد. حول همان مقطع سنی که یوسی مس(UCMAS) که مخفف “مفهمو جهانی حساب سیستم ذهنی” است، توصیه می کند ذهن کودکان خود را شکوفا کنیم. زیرا بعد از آن مقطع، ذهن از رشد خود می کاهد و برخی سلول ها، مرگ های برنامه ریزی شده را رخ می دهند، که در هر انسانی امری طبیعی ست، ولی دانشمندان همواره دنبال راهی برای جلوگیری از این اتفاق هستند، اما معادلات محاسبات ذهنی می تواند این سلول ها را برای مدت بیشتری زنده نگه دارد.

 

یک تیر ذهن و چند نشان یوسی مس 

استفاده از دو نیمکره مغز برای حل سخت ترین مسائل ریاضی در کوتاهترین زمان با استفاده از تصویرسازی اعداد، توسط “یوسی مس” تنها یک موفقیت کوچک در این زمینه است، این عملیات موجب افزایش چندین برابر عملکرد ذهن می شود از این جهت در فعالیت هایی غیر از ریاضیات، فرد می تواند رفتار و‌شخصیت محکمتری پیدا کند، مانند؛ قدرت تخیل و خلاقیت، سرعت عمل، بالا رفتن اعتماد بنفس، خوب دیدن و خوب شنیدن، برنامه ریزی، قدرت تصمیم گیری های اجتماعی و تمرکز از جمله مواردی هستند که می توان از آن ها نام برد.

در سال ۱۹۹۳ کشور مالزی ابداع کننده “یوسی مس” ، محاسبات ذهنی اعداد، که همزمان دو نیم مغز را فعال می کند، بود، اما به سرعت این خلاقیت ذهنی در جهان گسترش پیدا کرد و اکنون شاهد محبوبیت آن در سراسر ایران و به ویژه در خوزستان شده ایم. به گونه ای که هفتمین مسابقه آن با حضور گسترده دختران و پسران ۵ تا ۱۳ سال از سراسر استان در تاریخ ۱۴ تیر ماه سال ۹۸ برگزار شد.

 

 

 

 

موفقیت آینده در پرتو فرزندان کنونی

محمد جعفر فلسفی، عضوشورای اسلامی اهواز در سخنرانی برنامه با اشاره به اینکه علاوه بر فعال بودن ذهن، به سلامت بودن آن نیز باید اهمیت دهیم، می گوید: موارد زیادی باید کنار هم قرار بگیرند تا راه موفقیت فرزندان میسر شود، نمی توان تنها یک موضوع را دغدغه دانست. مهمتر از همه اخلاقیات است که نباید در آن زمینه هیچگونه ضعفی داشته باشند تا در مسئولیت های آینده جامعه از آن ها سلب اعتماد نکند.

 

او ادامه داد می دهد: خداوند در قرآن قسم به زمان می خورد، مدیریت زمان و کسب نتیجه از آن است، که به روشنی حاصلش را در تلاش این دانشمندان کوچک می بینیم. بدا به حال کسانی که درست از سرمایه وجودی خود استفاده نکنند.

 

فلسفی در پایان خطاب به خانواده ها متذکر می شود: موفقیت ما در پرتو موفقیت بچه هاست، امیدوارم شما در رفتار با آن ها حساسیت های به جا را داشته باشید.

 

اکنون نوبت بچه هاست، شکستی وجود ندارد پس تلاش ها را متوقف نکنید

لدنی نماینده حقوقی یوسی مس در استان خوزستان در ادامه این سخنرانی ضمن تقدیر از حضور نماینده های یوسی مس در شهرهای استان خوزستان و همچنین تشکر از مربیان، بیان می کند: امسال ۹ شهر مختلف در این مسابقه شرکت کردند و بعضی از آن ها اولین حضور خود را تجربه می کنند.

 

او خطاب به شرکت کننده ها می گوید: شما اکنون هم برنده هستید. اگر موفق به کسب مدال نشدید بازهم پیروزید و موفقیت تنها منحصر به دریافت مدال نیست. این صحنه بهانه ای برای دیده شدن است به همین دلیل تلاش ها نباید متوقف شود.

 

لدنی خاطر نشان می کند: اکنون نوبت بچه هاست که بعد از همراهی والدین خود، به تنهایی ضمانت دهنده کسب افتخار باشند.

 

 

یوسی مس، راهی برای توسعه یافتگی

در روزگاری که جامعه از مردم، فعالیت بدون تحرک برای ارتقای سطح کیفی شغل خود، با قرار گرفتن پشت ابر سیستم های حسابرسی پر از خطا می خواهد، شاید بهتر باشد فعالیت چندبرابری ذهنی را جایگزین کرد. از آنجایی که اکثر مردم درس ریاضیات را شیرین نمی دانند، می توانند محاسبات ذهنی را که راهی بهتر برای دسترسی به جواب های دقیق تر است، پیش بگیرند، شاید اکنون زمان آن رسیده که از شاخه های مدیریتی آغاز کنیم و عقب ماندگی های گذشته را جبران کنیم.

 

 آنچه که معلوم است، یوسی مس تنها پر کردن ظرفیت اعداد و ارقام یک انسان نیست، پر کردن ظرفیت تصمیم های درست در شرایط سخت، بالا رفتن دقت و‌ تمرکز در افرادی که سیستم مهمی را در دست دارند، از شاخص های مهمی است که هر کشور درحال توسعه ای که قصد توسعه یافته شدن را دارد، نیاز آن به شمار می رود.

 

منبع : خبریک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا