اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسطسیاسیفرهنگیورزشی

هشتمین همایش ملی چادرهای آسمانی در اهواز برگزار شد

هشتمین همایش ملی چادرهای آسمانی در اهواز برگزار شد

به گزارش  خوز 24 ا زاهواز فرمانده انتظامی خوزستان روز سه‌شنبه در هشتمین همایش ملی چادرهای آسمانی که در تالار اجتماعات شهید هاشمی استانداری برگزار شد با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد حجاب بیان کرد: حجاب یک واجب الهی و یک امر قانونی است لذا با توجه به این که دشمنان در حوزه کشف حجاب و بدحجابی تلاش زیادی دارد؛ تاکید می‌گردد که مسئولان با نقشه راه مناسب در این خصوص برنامه ریزی کنند.

سردار سید محمود میرفیضی با اشاره به اهداف همایش چادرهای آسمانی بیان کرد: تحکیم بنیاد خانواده و تبیین پیامدها و آسیب های بدحجابی از جمله اهداف این همایش است.

وی تاکید کرد: پلیس خود را خادم مردم در حوزه برقرای نظم و امنیت و همچنین حفاظت از کرامت زنان ایران اسلامی می داند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش با اشاره به حدیثی از امام علی بیان کرد: عفت و پاکدامنی از جمله ویژگی های انسان‌های شریف است و انسان با شرافت در جامعه منتسب به این ویژگی است.

آیت الله محسن حیدری افزود: شریعت اسلام و همه ادیان آسمانی از جمله یهودیت و مسیحیت برای نگهداری عنصر عفاف، موضوع حجاب را ضروری دانسته که این امر صرفا دربرگیرنده دین اسلام نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاریخ ایران باستان در مورد حجاب گفت: یکی از افتخارات این دوره تاریخی از ایران، برخورداری زنان از حجاب است؛ بنابراین نباید نسبت به این افتخار بزرگ غفلت کنیم.

آیت‌الله حیدری با اشاره به پدیده خطرناک استعمار غربی از طریق موضوعات فرهنگی بیان کرد: برخی کشورهای غربی در تلاش هستند تا با برنامه ریزی هایی که انجام می دهند هویت جوامع مختلف بخصوص کشورهای اسلامی را تغییر دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: استعمار جهانی برای چپاول ثروت کشورها لازم دیدند از طریق موضوعات فرهنگی، اهداف شوم خود را دنبال کنند تا به سلطه اقتصادی و سیاسی دست پیدا کنند.

آیت‌الله محسن حیدری با اشاره به اقدامات رضا شاه در زمینه کشف حجاب گفت: ابتدا تحت عنوان متحدالشکل کردن لباس مردان، مردم را مجبور به انتخاب لباس به سبک غربی کردند و بعد از آن با کشف حجاب اجباری، زنان را مجبور به نداشتن پوشش و بر سر گذاشتن کلاه فرنگی کردند.

وی افزود: مردم مسلمان ایران در مقابل این حرکت رضاخانی ایستادگی کردند و قیام مسجد گوهرشاد را می توان بارزترین پایداری در مقابل کشف حجاب رضاخانی دانست.

آیت الله حیدری ادامه داد: همچنین سند ۲۰۳۰ نیز از جمله اقدامات استعماری است که به کشورهای اسلامی تحمیل شد. این سند ماهیتی جز جایگزین کردن سبک زندگی غربی ندارد.

گفتنی است در پایان این همایش از فعالان عرصه حجاب و عفاف با حضور مسئولان استانی و با اهدا لوح تجلیل شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا