ایران و جهان

نماینده و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای صنفی نمایش با مردم همراه باشد/ برای ادامه اکران «ویلایی‌ها» با معاون وزیر ارشاد رایزنی می‌کنم

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس طیبه سیاوشی شاه عنایتی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، درباره فیلم «ویلایی ها» یادداشتی نوشته و آن را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده است. وی در این یادداشت تاکید کرده است که با توجه به مسولیتش در کمیسیون فرهنگی، مجلس به موضوع پایین آوردن این فیلم درخشان دفاع مقدسی از اکران، ورود خواهد کرد. در این یادداشت آمده است:

 به هیچ عنوان قصد حمایت و یا برخورد جناحی درموضوع احتمال پایان اکران ویلایی ها را ندارم بلکه بیشتر مایلم در موضع یک زن و در طرفداری از یک فیلمساز زن، آن هم در یک اثربا تم زنانه و در بستر هشت سال دفاع مقدس صحبت کنم.

می خواهم از هشت سال دفاع مقدسی بگویم که هم نسل های من آن را تجربه کرده اند؛ زنانی که به خوبی به دردها، رنج ها و سختی های آن دوران آشنا هستند. فیلم ویلایی ها پس از شیار۱۴۳ یکی دیگر از آثار مربوط به دفاع مقدس به کارگردانی یک فیلمساز زن است. در ویلایی ها به طور مستقیم به مشکلات زنان در یک زمان و مکان غیر عادی و شرایط فوق العاده آن اشاره می شود. به لایه های زیرین ایام دفاع مقدس پرداخته می شود و مسایلی را مطرح می کند که قبلا فیلمسازان مرد به آن نپرداخته اند.

 من همواره تاکید می کنم که نیمی از جامعه ما زنان هستند و بخش هایی را می بینند که مردان شاهد آن نیستند، البته این نه عیب مردان است و نه هنر زنان، بلکه این یک سیر طبیعی است که وقتی یک زن بتواند آن را به تصویر بکشد برکات زیادی برای جامعه خواهد داشت. این که چهره دیگری از جنگ را خانم قیدی به تصویر کشیده است در واقع فقط چهره زنان، خواهران و مادران سرداران جنگ نیست، بلکه داستان زندگی مادران و همسران تمام رزمندگانی است که روزها، هفته ها و ماه ها منتظریک نامه، تلفن و یا خبر خوب از عزیزانشان بودند.

 در روزهای اخیر خبرهایی درباره کم توجهی جشنواره فیلم فجر در عین رضایت مخاطبان به این فیلم منتشر شد که در جای خود قابل تامل است اما آن چه در حال حاضر مهم است استمرار اکران این فیلم ارزشمند درماه مبارک رمضان است. وقتی من به تماشای فیلم درسینما نشستم، نکته قابل توجه استقبال فراوان مردمی از فیلم بود که همین نشانه تقدیر مخاطب ازویلایی هاست. بسیار خوب است که شورای صنفی نمایش هم این همراهی را با مردم داشته باشد و اجازه استمرار اکران آن تا پایان ماه مبارک را داشته باشد، هرچند ممکن است این فیلم گیشه مورد نیاز مانند فیلم های دیگری مثل نهنگ عنبر را نداشته باشد ولی به هرحال برخی از فیلم ها هستند که ارزش آن ها فراتراز محاسبات مالی است.

 وجود فیلم هایی مثل ویلایی ها هم به ارزش سینمای ملی و هم جایگاه وزارت ارشاد می افزاید. بنده  بنابر وظایفم در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در اولین فرصت با معاون محترم پارلمانی وزارت ارشاد دراین باره صحبت خواهم کرد. همه ما منتظر شنیدن اخبار خوبی درباره تداوم اکران این فیلم هستیم. امیدوارم از سینمای زنان، خصوصا در بستردفاع مقدس حمایت های بیشتری صورت بپذیرد و این حمایت ها صرفا به کمک های مالی محدود نباشد؛حمایت های معنوی از این تولیدات باعث آمیختگی بیشتر جامعه ما با این مفاهیم والا می شود

[ad_2]

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا