اخبار خوزستاناقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

نائب رئیس اتاق بازرگانی اهواز خبر داد: آمادگی شرکت های کشتیرانی قطر برای فعالیت در حمل و نقل کالا از بنادر خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، سید سلطان حسینی امین در حاشیه دیدار با هیات تجاری قطر در اتاق بازرگانی اهواز اظهارداشت: در راس این هیات شیح نایف عیدی آل ثانی به نمایندگی از برخی از شرکت های تجاری کشور قطر برای توسعه مبادلات تجاری از طریق بنادر استان خوزستان اعلام آمادگی کرده است.

وی ادامه داد: در این رابطه نیز مذاکرات لازم برای انعقاد قراردادهای کاری با شرکت های کشتیرانی و بازرگانی کشور قطر انجام شد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی اهواز همچنین با اشاره به ظرفیت های صنعتی استان خوزستان بخصوص در زمینه فولاد، کشاورزی و تولید نفت اظهارداشت: در این نشست ابعاد مختلف توسعه روابط تجاری استان با کشور قطر مورد بررسی قرار گرفت.

حسینی امین با تاکید بر اینکه خوزستان به عنوان قطب تولید نفت، محصولات کشاورزی و فولاد از جاذبه بسیار زیادی برای سرمایه گذاران خارجی برخوردار است گفت: با توجه به تمایل شرکت های قطری برای توسعه روابط اقتصادی با استان، تحریم های اعمال شده نمی تواند مانع انجام این همکاری ها شود.

وی ادامه داد: شرکت های بازرگانی کشور قطر اراده ای قوی برای انجام مبادلات تجاری با ایران و بخصوص استان خوزستان دارند و بر همین اساس می بایست با ایجاد زمینه های لازم به تحقق این امر بیش از پیش کمک کرد.

حسینی امین با تاکید بر توسعه دیپلماسی اقتصادی اتاق بازرگانی اهواز در زمینه های مختلف بیان داشت: خوشبختانه در این زمینه فعالیت های بسیار خوب و تاثیرگذاری صورت گرفته است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی اهواز یادآورشد: طی سال های اخیر همکاری های بین المللی خوبی بین ایران و قطر صورت گرفته است لذا استفاده از توسعه و تعمیق روابط و همکاری های ایجاد شده در جهت انجام فعالیت های اقتصادی مشترک از ضرورت بسیار زیادی برحوردار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا