ایران و جهان

مقاومت امروز غزه برگرفته از تشیع و مکتب امام حسین(ع) است


به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی عصر پنج شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی ساوه با اشاره به اهمیت فرهنگ اسلامی گفت: فرهنگ هویت ملت است اما تاکنون در کشور ما به لحاظ نظری و علمی آنگونه که باید مورد توجه ویژه قرار نگرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: استعدادها، جهت گیری، ثمر بخشی تلاش‌ها و میزان موفقیت و عزم یک کشور را فرهنگ مشخص می‌کند که باید اذعان داشت قالب هویت فرهنگی ما، علوی و فاطمی است.

آیت الله اراکی افزود: هویت ایران اسلامی، هویتی قدرتمند است چرا که ۱۴۰۰ سال در برابر فشار و ظلم ایستادگی کرده و روز به روز اثر گذارتر بوده است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی علیه جامعه اسلامی تازگی نداشته و ۱۴۰۰ سال است که ما در محاصره هستیم، گفت: تشیع یک گوهر ناب است و مقاومت امروز غزه برگرفته از تشیع و مکتب امام حسین (ع) است و همه خوبی‌ها در سایه تشیع معنا پیدا می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز دشمن سعی می‌کند به طرق مختلف هویت ایران اسلامی را خدشه دار کند و این در حالیست که هویت و شناسنامه هر ملتی، فرهنگ آن جامعه است.

آیت الله اراکی گفت: فرهنگ اسلامی باید در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، اخلاقی، پوشش و حتی غذا خوردن گنجانده شود.

وی افزود: با توجه به هجمه دشمنان ضروری است فرهنگ تشیع برای نسل امروز تبیین شود و کسانی که خواهان ارتباط با فرهنگ غرب و آمریکا هستند سرنوشت کشورهایی که تسلیم آمریکا بودند را مورد مطالعه قرار دهند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا