ایران و جهان

معلمان قرآنی نقش راهبردی در مقابل توطئه‌های دشمن دارند


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی عصر پنجشنبه در آئین تجلیل از نوجوانان حافظ قرآن و آئین اختتامیه جشنواره گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی محلات، اظهار داشت: اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران در قله‌های رفیع عزت و سربلندی قرار گرفته است که نوجوانان و جوانان باید با تحصیل علوم مختلف در مسیر توسعه و تعالی نظام گام بردارند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در زمینه براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: دشمنان از هر فرصتی در راستای تحقق اهداف شوم خود بهره گیری می‌کنند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان نسبت به توطئه‌های دشمنان تصریح کرد: معلمان و مربیان قرآنی باید به دانش‌آموزان در مسیر شناخت توطئه‌های دشمن آگاهی بخشی لازم را ارائه کنند.

حجت الاسلام حریزاوی گفت: پیشرفت و یادگیری قرآن دانش آموزان در گرو تلاش و هم افزایی معلمان و والدین است.

وی بیان کرد: با توجه به نقش معلمان در جامعه آموزشی کشور انتظار می‌رود فرهنگیان در راستای تربیت نسل مؤمن و متدین نسبت به ترویج و آموزش فرهنگ قرآنی به دانش آموزان اقدام کنند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: جریان جهانی سلام فرمانده از سوی معلمان و مادران فراگیر و در سال تحصیلی رونق گرفت.

حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به اینکه تحولات کنونی دنیا زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) است، گفت: تحولات فلسطین، مقاومت و ایستادگی کودکان غزه در مقابل رژیم صهیونیستی نشانه تقویت ایمان و آمادگی جهان برای ظهور است و باید اذعان داشت که نسل‌های دهه ۸۰ و ۹۰ سربازان امام زمان (عج) هستند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز در این آئین گفت: احادیث و روایات فراوانی در خصوص اهمیت و جایگاه حفظ قرآن ارائه شده و افرادی که کلام وحی را می‌آموزند و افرادی که فرا می‌گیرند نزد خداوند متعال جایگاه رفیع دارند.

میکائیل باقری افزود: برگزاری جشنواره گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی قرآنی میدان تمرین هم افزایی است و فعالیت‌های قرآنی گروهی مسئولان شهرستان محلات قابل توجه است که جای تقدیر دارد.

در این آئین از ۲۰۰ دانش‌آموز حافظ قرآن کریم تجلیل شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا