اخبار خوزستان

معاینه ۹۰۰ هزار بیمار در درمانگاه‌های تخصصی دانشکده پزشکی آبادان


حجت اله جانبی در گفتگو با خبرنگار مهر با مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح تحول سلامت در منطقه اظهار کرد: تعداد ویزیت‌های انجام ‌شده در درمانگاه‌های تخصصی نسبت به زمان پیش از اجرای این طرح نشان از افزایش دو برابری آن دارد. 

وی افزود: خوشبختانه با اجرای طرح تحول سلامت خانواده که افزایش چشمگیر تنوع در ارائه خدمات تخصصی را در برداشت، با اقبال عمومی از فعالیت این درمانگاهها مواجه شد. 

وی کاهش دو درصدی مرگ و میر نوزادان و ۵۰ درصدی مرگ مادران در سال گذشته را از جمله موفقیت‌های حوزه درمان منطقه خواند و بیان کرد: ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، بیش از ۳ درصد افزایش داشته است. 

جانبی تصریح کرد: همچنین شاخص تعیین تکلیف بیماران در بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های تابعه در سال گذشته ۸۸ درصد بوده که در مقایسه با سال ۹۴، بیش از ۷ درصد رشد را نشان می دهد. 

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر اهمیت افزایش ماندگاری پزشکان در منطقه گفت: در زمان حاضر بیش از ۱۷۰ پزشک متخصص در بیمارستان‌های دولتی این دانشکده مشغول فعالیتند. 

جانبی از ارتقای سطح خدمات تشخیصی و درمانی در مراکز درمانی،‌ ارتقای سطح کیفی و کمی هتلینگ بیمارستان‌های دولتی،‌ افزایش خدمات درمانی‌ و تعیین تکلیف سریع‌تر بیماران به ویژه در بخش اورژانس به عنوان دیگر اقدامات انجام‌شده در راستای خدمت‌رسانی به مردم منطقه نام برد.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا