اخبار خوزستان

معاون بنیاد مسکن خوزستان:قیمت گذاری زمین روستای مهاجرین دزفول منطبق بر قانون است



مسعود انصاریان دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:قیمت زمین بر اساس رای کمیسیون قیمت گذاری و کشف قیمت در منطقه صورت گرفته و در کل کشور رویه قیمت گذاری و نحوه تعیین و واگذاری بر اساس همین قانون صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه ما موظف به اجرای قانون و رویه ای که قانون تعیین کرده می باشیم افزود:اعمال سلیقه در قیمت گذاری زمین ، شائبه خیانت در اموال عمومی(منابع طبیعی و امور اراضی) را تقویت می کند بنابراین معتقدیم در این زمینه هیچ کار غیرقانونی صورت نگرفته است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با بیان اینکه روستای مهاجرین در محدوده حریم شهری قرار گرفته است و در این روستا به کسانی زمین واگذار می شود که طبق قانون و فرم ‘ج’ در هیچ نقطه ای کشور زمین شهری دریافت نکرده باشند افزود:بنیاد مسکن به عنوان متولی واگذاری زمین روستایی ، ۶۰تا ۷۰قطعه زمین را برای واگذاری قیمت گذاری کرده و بر این اساس تنها خانواده های شهدا و جانبازان تخفیف می گیرند.
انصاریان افزود:قیمت هر متر مربع در زمین های روستای مهاجرین را با اعمال ۲۵درصد تخفیف یک میلیون و ۲۰۰هزار ریال قیمت گذاری شده ولی برخی می خواهند با اعمال فشار و تحریک با ۳۰درصد تخفیف بیشتر ، هر متر مربع را ۸۵۰هزار ریال بخرند و این پذیرفتنی نیست.
وی اظهار کرد: در این زمینه از کارشناس رسمی دادگستری خواسته شده قیمت گذاری مجدد داشته باشد ولی در نهایت همه باید به نظر کارشناس تمکین کند.
انصاریان در ادامه گفت: چنانچه نظر کارشناس رسمی دادگستری در خصوص قیمت گذاری اراضی روستای مهاجرین پذیرفته نشود دستگاههای نظارتی و قضایی به موضوع ورود خواهند کرد.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در ادامه گفت: همه هزینه های دریافتی بابت فروش اراضی مسکونی روستایی (از محل ماده ۱۱واگذاری زمین) در همان روستای برای اجرای طرح هادی صرف خواهد شد.
بر اساس سرشماری عمومی ۱۳۹۵ روستای مهاجرین از توابع شهرستان دزفول ، ۸۶۶خانوار جمعیت داشته است.
حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر از جمعیت ۴٫۷میلیون نفری خوزستان در روستاها ساکن هستند.
۶۰۶۵/۶۰۶۴
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار دهنده: محسن بهاروند


Source link

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news
دکمه بازگشت به بالا