ایران و جهان

مسلمانان با اتحاد تحت تاثیر اختلاف افکنی دشمن قرار نمی‌گیرند


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی طائب شامگاه پنجشنبه در دومین همایش «مرز همدلی ایران و افغانستان، همدل و هم مرز» و بزرگداشت شهیدان حریم رضوی و شهدای دانش آموز و نمازگزار مظلوم افغانستان در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: باید مسلمانان با هم متحد باشند تا تحت تأثیر اختلاف افکنی دشمن قرار نگیرند، قدرت و وحدت بین مسلمانان یکی از اصلی‌ترین علائم ظهور امام زمان (عج) است.

فرمانده قرارگاه عمار بیان کرد: ظهور امام زمان (عج) نقطه مورد اجماع تمام توده‌های مردم جهان است و با ظهور ایشان زمین پر از عدل و داد می‌شود اما نقطه مقابل آن شراب خواری و بی نمازی نیست، بلکه ظلم است.

وی با اشاره به زمان پیامبر (ص) که مظهر عدالت بودند، گفت: زمانی که کف قدرت در مکه به دست ظالمین بود، ایشان از مکه فرار کردند و به مدینه پناه بردند و هنگامی که در مدینه به پیامبر (ص) حمله کردند چون کف قدرت به طرف مؤمنین بود، آن‌ها نگذاشتند پیامبر به قتل برسد و ظالم را بیرون کردند.

حجت‌الاسلام طائب ادامه داد: در ظهور امام زمان (عج) نیز باید کف قدرت مؤمنین با وحدت بین شیعه و سنی بیشتر شود تا امام زمان (عج) بیاید و به مقابله با ظلم و ستم برخیزد و این وحدت نباید اعتباری و دستوری، بلکه واقعی باشد.

فرمانده قرارگاه عمار افزود: دشمن و صهیونیست استراتژی نظامی و مطالعات فراوانی در مورد ما دارد.

وی بیان کرد: صهیونیست‌ها دقیقاً شرایط و علائم ظهور را مطالعه و می‌دانند که قدرت و وحدت بین مسلمانان یکی از اصلی‌ترین علائم ظهور است و تمام تلاش دشمن برای خنثی کردن این وحدت است.

حجت‌الاسلام طائب با تاکید بر اینکه اسرائیل فقط نماد صهیونیست‌ها هست، گفت: تمام سلطه صهیونیست‌ها بر جهان مشهود است و از ثروت و پزشکی و سیاست کل دنیا در دستان صهیونیست‌ها است و حتی آمریکا بدون اجازه آنان نمی‌تواند آب بخورد که نتیجه آن را در مذاکرات با ایران می‌بینیم.

فرمانده قرارگاه عمار اظهار کرد: صهیونیست افغانستان را خوب شناخت و سرمایه گذاری بزرگی کرد تا این سرمایه‌ها که همان آموزش و دانش است در افغانستان رشد نکند.

وی تاکید کرد: حمله‌ها با هدف مشترکی در حرم رضوی و افغانستان انجام شدند که با نگاه به همه این‌ها یک مسئله روشن می‌شود که آن آموزش است.

حجت‌الاسلام طائب بیان کرد: مساجد شیعه و اهل سنت در روز جمعه مورد حمله قرار گرفت چرا که خطبه جمعه خطبه علم است و روحانیونی که در حرم رضوی مورد حمله واقع شدند نیز کسانی بودند که علم آموزش می‌دادند و خط قرمز دشمن همین مسئله آموزش است.

فرمانده قرارگاه عمار افزود: با توجه به اینکه تمرکز دشمن و صهیونیست روی آموزش هست، نشان می‌دهد که از آن هراس دارند.

وی ادامه داد: رسانه دنیا دست ما نیست و صهیونیست‌ها از ابتدا در رسانه سابقه تاریخی داشتند و اولین رسانه آن‌ها بوق و شیپور بود که خداوند ساخت شیپور را به حضرت موسی (ع) آموخت که از آن برای سازماندهی و مدیریت چهارصد هزار نفر استفاده می‌کردند که این عمل تاکنون هرساله با همان شیوه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام طائب ضمن هشدار افزود: صهیونیست برای هر کارش پیوست رسانه‌ای دارد و خط اختلاف افکنی در جامعه مسلمانان ایران، افغانستان، عراق و کل منطقه در دستور کارشان هست و در آینده نیز از این اختلاف افکنی‌ها انجام خواهند داد و ما باید آگاهانه نسبت به این موضوعات اقدام کنیم و بازیچه آنان نشویم.

فرمانده قرارگاه عمار اظهار کرد: در ترور شهید فخری زاده و احمدی روشن ما در مورد قاتل او نگفتیم که اهل کجا بوده و یا کدام شهرستان بلکه مستقیم گفتیم که کار اسرائیل بوده است و در مورد شهدای حریم رضوی نیز نباید اسمی از افغانستان و یا کشور دیگری آورده شود بلکه کسی که طراح این ترور هست باید مقصر شناخته شود و نه عاملین آن.

ثمره خون شهیدان حریم رضوی همدلی دو ملت ایران و افغانستان است

مدیر مسئول مجتمع علمی فرهنگی عرفان هرات در ادامه همایش مرز همدلی اظهار کرد: شهادت از رمضان کلید خورد و حرمت حریم رضوی شکسته شد و در افغانستان مراکز درمانی، آموزشی و مساجد با خون مردم آغشته شد، همچنان که محراب امام علی (ع) به خون آغشته گشت.

حجت الاسلام محمد سالم فهیمی گفت: با خون شهیدان به نقطه مقابل مقصود دشمنان رسیدیم و دل‌ها را به هم گره زد و دشمن در کمین نشسته تا تاریخ ما را وارونه بنویسد و ظرفیت‌های فکری و فرهنگی را نابود کند.

مدیر مسئول مجتمع علمی فرهنگی عرفان ادامه داد: امروزه کار استکبار این است که از مسیر نفاق پیش بیاید و آشوب بپا کند تا تمام سرمایه‌ها و استعدادهای کشور بلاتکلیف بمانند.

تفرقه افکنی مهمترین طرح یهود برای از بین بردن مسلمانان است

فعال فرهنگی و اجتماعی در ادامه همایش مرز همدلی اظهار کرد: کتاب آسمانی قرآن، چهار دشمن برای مسلمانان و اسلام معرفی کرده که مشرکین، منافقین و شیطان هستند و در آخر از یهود نام برده که این دشمن همیشگی مسلمانان است.

حجت الاسلام سید علی هاشمی ادامه داد: یهود از صدر اسلام تا کنون ۸۰ طرح برای تضعیف و از بین بردن مسلمانان داشته که مهمترین آن را می‌توان به تفرقه افکنی اشاره کرد.

فعال فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اینکه در اوایل ماه رمضان، استکبار برنامه تفرقه افکنی بین ایران و افغانستان را چیده بود، گفت: با اینکه مهاجرین در اینجا رسانه‌ای ندارند، این توطئه را خیلی خوب خنثی کردند.

وی بیان کرد: داعش به تنهایی در افغانستان قدرتی ندارد بلکه آن‌ها جیره خوار دستگاه صهیونیست هستند و این حرکت‌ها کاملاً یهودی است.

حجت‌الاسلام هاشمی گفت: افرادی که این حمله‌ها را انجام می‌دهند اصلاً تفکر عقلانی ندارند و انسان نیستند و فقط ابزار دست یهود قرار گرفته‌اند.

گفتنی است، در پایان همایش «مرز همدلی ایران و افغانستان، همدل و هم مرز» از خانواده شهید اصلانی و دارایی و شهدای مدافع حرم دلجویی و قدردانی شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا