ایران و جهان

مسؤولین استان، ویروس انگلیسی را در یک تله حبس کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در پنجاه و هشتمین جلسهٔ ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین که امروز در محل استانداری تشکیل شد، محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، گفت: تاکنون ۳ موج سنگین از کرونا را در کشور داشته‌ایم که علی‌رغم این‌که این بیماری در موج سوم رو به کاهش بود، طی روزهای اخیر متأسفانه مجدداً رو به افزایش رفت.

وی افزود: ادامهٔ چنین وضعیتی نگران‌کننده است و ترس از آغاز موج چهارم را در دل‌ها به‌وجود می‌آورد که در صورت رخداد چنین شرایطی، جهت مدیریت شرایط لازم است همهٔ دستگاه‌ها همکاری‌های لازم را داشته باشند.

گویا اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در ایام پایانی سال و نزدیک شدن نوروز، قطعاً میزان ترددها افزایش یافته و لازم است مدیریتی در کشور اتخاذ شود تا از حجم ترددها کاسته شود.

این مسؤول در ادامه عنوان کرد: متأسفانه طی روزهای اخیر ویروس جهش‌یافته در استان قزوین قربانی گرفته است که از ویژگی‌های این ویروس خطرناک این است که مدام در خود تغییر ایجاد می‌کند تا بتواند سیستم دفاعی بدن را تضعیف و در نهایت نابود کند؛ خوش‌بختانه اکنون مسؤولین دانشگاه علوم پزشکی استان با اقدامات خود این ویروس را در یک تله حبس کرده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: تاکنون از ۱۸۰ نفر در روستای حسین‌آباد از توابع شهرستان آبیک تست گرفته شده که به‌جز ۵ نفر، تست باقی افراد منفی بوده است؛ لازم است ضمن قرنطینهٔ کامل روستا و تأمین معیشت آنان، از این ۵ نفر مراقبت‌های ویژه به‌عمل آید تا مشخص شود ویروس آن ها از نوع جهش یافته است یا خیر که البته تاکنون این موضوع مشخص نشده است.

گویا ادامه داد: ایران در ردیف‌های نخست تهیهٔ واکسن کرونا قرار داشته و هیچ‌گونه نگرانی از لحاظ تأمین واکسن در کشور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بهترین نوع واکسن کرونا در دنیا به میزان موردنیاز برای مردم ایران انتخاب شده است و از نظر کمبود واکسن در کشور مشکلی نداریم.

این مسؤول در پایان ضمن تشکر و قدردانی از تمامی مسؤولین استان، علی‌الخصوص کادر درمان اذعان کرد: ما شاهد تلاش‌های بی‌وقفهٔ مسؤولان استان علی‌الخصوص کادر درمان هستیم و امیدواریم که این بیماری را با کمترین آمار ابتلا در استان پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا