اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوستون وسط

مدیر کل کمیته امداد خوزستان عنوان کرد: ۱۱۱ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند

به گزارش خبرنگار خوز ۲۴مرتضی موصلی چهارشنبه ۱۴ شهریورماه در نشست خبری جشن عاطفه‌ها با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۴۰ پایگاه ثابت، ۴۳ مرکز نیکوکاری و ۱۵۰ مسجد و ۴ هزار مدرسه و آموزشگاه در برگزاری جشن عاطفه ها همکاری می کنند.
وی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها در ۴ مرحله، افزود: مرحله نخست در نیمه تیرماه ، مرحله دوم از ۱۵ شهریور و در سطح شهر، مرحله سوم در نماز جمعه و مرحله چهارم که مرحله اصلی است روز ۱۱ مهرماه برگزار می شود.
مدیر کل کمیته امداد خوزستان یادآور شد: پارسال۵۸ میلیارد ریال در جشن عاطفه ها جمع آوری شد و امسال پیش بینی ما ۷۵ میلیارد ریال است.
موصلی ادامه داد: از ۵۸ میلیارد ریال، مراکز نیکوکاری ۱۰ میلیارد ریال، مدارس ۶ میلیارد ریال، و مساجد و پایگاه های ثابت و سیار کمیته امداد و سایر منابع توانستند ۴۲ میلیارد ریال کمک های مردمی را جمع آوری کنند.
وی بیان کرد: در ۵ ماهه ابتدایی سال قبل ۸۹ میلیارد ریال و در ۵ ماهه ابتدایی امسال ۱۳۱ میلیارد ریال میزان کمک های مردمی که بیشترین رشد در ۵ ماهه نخست سال ۹۷ مربوط به طرح اکرام ایتام و محسنین با رشد ۴۷ درصد بود.
موصلی با اشاره به راهبرد و سیاست کمیته امداد در زمینه محرومیت زدایی، یادآور شد: پس از توانمندسازی محرومان ،توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری مهمترین راهبرد ما است.
مدیرکل کمیته امداد امام خوزستان ادامه داد: ۵۰۰ هزار پاکت مخصوص جشن عاطفه ها هم در مدارس و ادارات برای جمع آوری کمک های مردمی توزیع می شود.
وی گفت: ۳۰ هزار دانش آموز و ۱۱۱ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خوزستان هستند که ۵۵ هزار نفر از همه خدمات استفاده می کنند و ۵ هزار و پانصد نفر به تازگی به فهرست خانوارهای مددجویان اضافه شدند.
موصلی افزود: کمک های مردمی که در هر مدرسه جمع آوری می شود با تشخیص و نظر انجمن اولیاء و مربیان آن برای دانش آموزان همان مدرسه خرج می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا