اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسط

مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان :سهم بانوان در پست های مدیریتی باید افزایش یابد

به گزارش خوز ۲۴  سیده فرانک موسوی دوشنبه در نشست مشاوران فرمانداران خوزستان و بانوان ادارات اندیمشک با بیان اینکه ۶۳ درصد جامعه دانشگاهی را بانوان تشکیل می دهند گفت:این مهم نشان می دهد بانوان در عرصه علمی توانمندی شایانی دارند.
وی خواستار نگاه جدی به جایگاه واقعی بانوان شد و افزود:زنان ما توانمند هستند لذا باید به موضوع توان افزایی این قشر به عنوان بخش تاثیرگذار جامعه اهتمام شود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار ، توجه به توانمندی زنان یکی از شاخص های مهم محسوب می شود اظهار کرد:طبق برنامه دولت بانوان باید سهم ۳۰ درصدی در پست های مدیریتی داشته باشند و این حضور می تواند در تصمیم گیری های اساسی در سطح استان و کشور تاثیرگذار باشد.

موسوی اظهار داشت: با وجود اینکه بانوان خوزستانی توانمندی ، فداکاری و ایثار خود را در میادین مختلف از جمله دفاع مقدس ثابت کرده اند اما هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده اند.

وی گفت:به منظور شناسایی و حمایت بیشتر از بانوان خوزستان پارلمان مشورتی استان برنامه ریزی شده و پس از مراحل نهایی تصویب می شود.

به گفته موسوی استان خوزستان هیچ گاه نماینده زن نداشته است و این موضوع باید با حمایت از زنان توانمند استان در دوره های انتخاباتی پیش رو توجه شود.

وی یکی از مهمترین مشکلات در تصویب قوانین مربوط به زنان و کودکان در مجلس شورای اسلامی را حضور کمرنگ زنان در جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

فرماندار شهرستان اندیمشک نیز در این نشست گفت: هرجا از ظرفیت بانوان توانمند استفاده شده شاهد رونق ، شکوفایی و پیشرفت بوده ایم.

پیمان جهانگیری ادامه داد:برنامه ریزی برای حضور بیشتر بانوان در عرصه های مختلف باید مورد توجه جدی تر قرار گیرد و نباید به بهانه زن بودن ، این قشر را از حضور مثبت و سازنده در جامعه و در پست های مدیریتی محروم کرد.
وی نگاه ویژه مسئولان در دوران بعد از انقلاب به زنان را قابل ملاحظه دانست و گفت: از حضور زنان در عرصه های مختلف در نظام اسلامی به خوبی بهره گرفته شده است.
فرماندار اندیمشک با اشاره به اینکه در چندین پست مدیریتی این شهرستان از توان بانوان استفاده شده گفت:حضور زنان در پست های کلیدی می تواند در پیشرفت امور موثر باشد نگاه بدبینانه به توانمندی زنان آفت جامعه به شمار می رود.

وی خاطر نشان کرد:در شرایط حساس کنونی که هجمه های دشمنان شدت گرفته ، زنان نیز می توانند با حضور پررنگ و ارزنده خود در جامعه در راستای پاسداری و صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی و کانون مهم خانواده نقش آفرینی کنند.

جهانگیری افزود:بسیاری از امور محوله در سطح ادارات و نهادها به زنان از کیفیت و دقت بیشتری برخوردار بوده و حسن انجام کار در این قشر به خوبی قابل مشاهده است.

در این نشست جمعی از اعضای کمیسیون بانوان اندیمشک و مشاوران بانوان فرمانداری های استان خوزستان به تشریح نیازهای حوزه بانوان پرداختند.
بازدید از مرحله آموزشی کارگاه قالی بافی با اشتغالزایی ۴۱۳ نفر ، افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و حجاب و برگزاری دوره آموزشی برای بانوان شرکت کننده از دیگر برنامه های جانبی سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا