اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان: شرکت نیشکر هفت‌تپه با اجرای طرح بزرگ کاشت پنج هزار هکتاری نهال اکالیپتوس، از پیشگامان این عرصه مهم و اشتغالزا در کشور بشمار خواهد رفت

 

 

به گزارش خوز 24 – دکتر سیدجمال موسویان مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان ضمن تقدیر از زحمات مدیرعامل و کارکنان شرکت نیشکر هفت‌تپه جهت اجرای پروژه ملی و بزرگ کاشت پنج هزار هکتاری نهال اکالیپتوس بیان داشت: در ایام الله دهه مبارک فجر افتتاح پروژه ملی کاشت پنج هزار هکتاری نهال اکالیپتوس در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه را به فال نیک می‌گیریم.

مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان افزود: در این پروژه عظیم در قالب طرح زراعت چوب، بین پنج و نیم تا شش میلیون اصله نهال اکالیپتوس در این عرصه کشت خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: قسمتی از این عرصه متعلق به شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و قسمتی متعلق به اراضی ملی است.

موسویان اظهار داشت: در استان خوزستان ۲۹۰ هزار هکتار شناسایی کردیم که در راستای پویش مردمی قرار است یک میلیارد درخت در سطح کشور کاشت و در مدت چهار سال این امر باید تحقق یابد؛ هر سال ۷۲ هزار و پانصد هزار هکتار نهال کاری توسط مردم و شرکت‌هایی که توان این کار را دارند، انجام می‌شود.

وی افزود: در مجموع طول این چهار سال ۳۲۰ میلیون نهال کاشت می‌شود که باعث خنک شدن هوای استان و نیز باعث کاهش ریزگردها می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان به اشتغالزایی این امر مهم اشاره نمود و افزود: با اجرای طرح نهال کاری در شرکت نیشکر هفت‌تپه، برای هزاران نفر فرصت شغلی بصورت مستقیم و غیرمستقیم بوجود خواهد آمد؛ با توجه به مساعد بودن هوا در شهرهای شمالی استان، از الان تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ امکان کاشت نهال وجود دارد.

این مقام مسئول افزود: قطعا در کنار کشت اکالیپتوس ما دنبال زنجیره‌های ارزش و صنایع تبدیلی، تکمیلی و جانبی آن هستیم.

موسویان ادامه داد: کارخانه‌های تولید چوب، کاغذ، ام دی اف، اسانس و کمپوست و کارخانه‌های عسل و فرآورده‌های جانبی متعاقب این پروژه در شهرستان احداث خواهد شد و فرصت شغلی بسیار مناسبی برای مردم مناطق پیرامونی این کارخانجات بوجود خواهد آمد.

photo9550828166

photo9550819488

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا