اخبار خوزستاناقتصادیایران و جهانتیتر یکستون وسط

مدیرکل راه آهن جنوب عنوان کرد: عبور افراد از روی ریل قطار چالش ایمنی راه آهن جنوب، پیشرفت ۷۵ درصدی دپوی راه آهن اهواز

به گزارش پایگاه خبری خوز۲۴ عبدالکریم درویش زاده با اشاره به مخاطرات عبور افراد از روی ریل و نادیده گرفته شدن حریم مصوب و قانونی خطوط ریلی توسط افراد در اهواز،اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۷ اصلاحیه قانون ایمنی راه ها و راه آهن عبور از روی خط راه آهن به جز در مکان هایی که مجاز شناخته شده ممنوع اعلام شده است و اگر شخصی به حریم خط راه آهن ورود کند و مشکلی برای آن به وجود آید مقصر شناخته می شود.
وی افزود: در مکان هایی به منظور ایمنی و جلوگیری از عبور و مرور افراد از روی ریل دیوار بنا کردیم اما تخریب شده است.

مدیرکل راه آهن جنوب تصریح کرد: عبور افراد از روی ریل قطار، بزرگترین چالش و مشکلی است که ایمنی راه آهن را به مخاطره انداخته و این مساله باعث اتفاق های جبران ناپذیری شده است.
درویش زاده گفت: در منطقه شیبان نیز متاسفانه به جای اینکه فرد موتورسوار از پل موجود در آنجا استفاده کند از گذرگاه غیرمجاز و از روی خط عبور کرده است. با این وجود با توجه به پیگیری های انجام شده علاوه بر پلی که آن جا وجود دارد مجوز عبور یک زیرگذر دیگر را در آن منطقه صادر خواهیم کرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعاملات ما با شهرداری و مسئولین استان خوب است قول همکاری در خصوص احداث زیر و رو گذر در کنار و یا زیر خطوط راه اهن را داده ایم.
به گفته مدیرکل راه آهن جنوب شهرداری برای رفع گره های ترافیکی در چند نقطه از خطوط ریلی باید ورود کند، حال باتوجه با اینکه خطوط ما در حال دو خطه شدن است و عبور هم سطح از دو خطه ممنوعه اعلام شده، درخواست عبور در چند نقطه از زیر خط راه آهن یا احداث پل روگذر شده است.
درویش زاده اضافه کرد: در یکی دو نقطه نیز باکس های پیش ساخته را برای احداث زیرگذر آماده کرده ایم که قرار بر این است تا پایان سال ۹۷ با مشارکت شهرداری آن ها را نصب کنیم.
وی بیان کرد: حمل و نقل ریلی یک حمل و نقل ایمن است و هر چقدر بارها را از روی جاده ها کم کنیم و به ریل ها انتقال دهیم در واقع به ایمنی جاده ها افزوده ایم در واقع این یک ضرورت است که حمل و نقل ریلی را توسعه دهیم.
مدیرکل راه آهن جنوب گفت: مصرف سوخت آن یک هفتم از لحاظ آلودگی محیط زیست یک بیستم جاده است همچنین بار به شکل انبوه جابجا می شود و از لحاظ قیمت نیز نسبت به جاده به صرفه تر است.
درویش زاده با اشاره به احداث یکی از بزرگترین دپوها و مراکز تعمیراتی لوکوموتیو در کلانشهر اهواز افزود: حدود ۲۵ درصد از عملیات ساخت آن باقی مانده و انتظار ما این است تا پایان شهریور ماه تکمیل شود. در حال حاضر در مرحله مناقصه است و بعد از مشخص شدن برنده مراحل تکمیل ساخت دپو انجام می شود .
وی یادآور شد: بعد از پیگیری های مستمر سیر قطارهای عادی را در منطقه جنوب حذف کرده و یک قطار ترکیبی چهار و شش تخته جایگزین کردیم که در حال حاضر به بهره برداری رسیده است.
مدیرکل راه آهن جنوب ادامه داد: در حال حاضر قطار فدک هفته ای یک روز به مسافران سرویس می دهد و ضریب اشکال آن چیزی کمتر از ۵۰ درصد است در صورتی که با استقبال مردم روبرو شود تعداد رام های آن را افزایش می دهیم.
درویش زاده گفت: در حال بازسازی و اصلاح ناوگان ریلی هستیم و مردم ناوگان داخل استان بهترین بهره را ببرند زیرا ناوگان داخل استان از بهترین ناوگان ریلی موجود در کشور و از نوع لوکوموتیو زیمنس است که دارای سرعت بالا، سیستم تهویه مناسب، ایمنی بالا نسبت به جاده و هنچنین از لحاظ اقتصادی با صرفه تر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا